Морам да признаам дека духовно продолжувам да живеам како да играм лото

 Дали знаете колкав е џекпотот на лотаријата? Обично, не се грижам да играм додека износот на лотаријата не биде над 100 милиони долари . Зошто да се замарам? Штом ќе го погоди тоа плато, почнувам да верувам дека јас ќе бидам следниот добитник на лотарија. На крајот на краиштата, зошто ѓаволот да ги добие сите пари? Можам само да замислам што ќе правам со парите. Се разбира, се е добро и само можам да видам каков благослов ќе бидам за Црквата (нови цркви за сите!) Всушност, со толку добри намери, се прашувам зошто не сум победил во минатото. Чекам на телефон, но Лотото никогаш не ми се јавува. Наместо тоа, парите одат за секакви луѓе кои не се православни и кои на крајот ги трошат парите на несериозни работи.

Што е тоа? Дали треба да купите билет за да победите? Дали е тоа точно? Зошто, мислев дека само го избраа вашиот број за социјално осигурување и ви се јавија. Не?
Се шегувам, се разбира, не играм лото.
Поучно е да се читаат извештаите за тоа што се случува со оние кои победуваат. Ми изгледа толку чудно што повеќето од нив завршуваат многу мизерни, а неколку завршуваат во банкрот. Господ ми шепоти на уво дека, ако освојам толкава сума пари, на крајот ќе ја изгубам душата.

Порано мислев дека најголемиот добитник на лото е Дева Марија. Додека го читав првото поглавје од Лука, пишуваше дека таа „нашла милост“ кај Бога. Бев сигурен дека тоа значи дека таа е најсреќната жена на светот. Габриел изгледаше како екипажот на издавачката куќа Clearinghouse Sweepstakes што тропа на вратите и ги изненадува победниците со балони и голема проверка.
Сега сум православен, па научив подобро. Бог не игра фаворити и не избира луѓе по случаен избор за да бидат големи победници. Свети Фотиј Велики рече: „Девицата наиде на милост кај Бога затоа што се удостои пред својот Создател, украсувајќи ја својата душа со праведноста на чистотата, таа се подготви себеси како пријатно живеалиште за Него...“ Идејата дека таа „најдена милост“ значи дека таа е угодна на Бога. Значи, Богородица не играла лотарија, туку трудољубиво се трудела да се направи погоден сад за Бога.

Така беше со сите Божји светители, но јас ги третирам како добитници на лотарија. На крајот на краиштата, тие имаа среќа да живеат во подобри времиња (зошто јас не сум роден во такви времиња?). Луѓето тогаш беа подуховни и повеќе сакаа да веруваат во Бог со едноставна вера. Можеби, тие имале среќа да имаат побожни родители (што јас немав), или биле израснати во необични околности што го олеснуваат достигнувањето на светоста. Ах, тие среќници!

Не, тие не беа среќни луѓе. Бог ги открил за достојни затоа што се подготвиле да Го примат. Кога дојде кај нив, им објави дека нашле милост кај Него. Помислете на Свети Серафим. Сигурно беше голема работа да се слушне Богородица како вели: „тој е еден од нас“. Можете ли да замислите Богородица да ви објави такво нешто? Свети Серафим немаше среќа. Го слушна гласот на Пресвета Богородица затоа што со сета душа бараше да се удостои за Бога. Оди застани на карпа макар еден час и ќе ја сфатиш поентата.

Морам да признаам дека духовно продолжувам да живеам како да играм лото. Мислам дека ако имам доволно среќа, ќе ја најдам Божјата милост. Мојот план е да умрам во покајание, а не во грев. Тоа е превртување, но се надевам дека ќе имам среќа да умрам веднаш откако ќе се покаам. Тогаш јас ќе бидам големиот победник. Сигурно Бог може да ги постави шансите за ова ако навистина ме сака. Искрено, треба да се вразумам. Нема лото во врска со духовниот живот. Или се стремам кон светост, или не. Библијата јасно вели: „Бог не се исмева. Што и да посее човек, тоа ќе жнее“. Ако посеам во тело, тогаш ќе жнеам од телото. Ако сеам на Духот, ќе жнеам од Духот.

Тоа нема никаква врска со среќа или шанса или тајминг.

Без разлика дали тоа е ангел од Бога или смрт што тропа на мојата врата, се молам објавата што ја слушам да биде „најдовте милост кај Бога“.




монах Козма (Американска Православна Црква)


Comments