Чистач...

Чистач…  Јас сум чистач, поточно, на Грузиски звучи како „ѓубреџија“ - менагве.  Станувам во 5 сабајле, го прекрстувам син ми и го оставам да спие кај старата баба.  Само нашиот папагал го слуша мојот излез.

   Работам во портокалова јакна веќе 5 години и пред сонцето да ги поздрави дрвјата, патиштата и целата Земја.  Се додека твоето око гледа јас чистам.

   Луѓето имаат своја работа, тие и го фрлаат ѓубрето и го собирам ова ѓубре, го фрлам во канти и се смеам во срцето - децата на чистачот никогаш нема да фрлаат ѓубре на земја, му се колнам на син ми!

   Дрвјата стојат и се молат пред мене, наведнувајќи ги главите.  Не се тие криви што во старост не се држат за раце и им паѓаат сите стари лисја, им простувам.  И се извинувам за лисјата што паднаа… А на улица никој не ме смета за куче, ниту за комшија, поминувајќи и здраво.

   Некои се плашат од мојата не многу чиста облека, некои од мојата метла, други од мојата брада.  Мојот петгодишен син ме нарекува Дедо Мраз поради оваа брада…

   Го чистам ѓубрето и размислувам за син ми, кој остана во кревет, со старата мајка имаме ли време да одиме во градинка или не?  Всушност, децата на чистачите не треба да доцнат во градинка или училиште…

   Кого и да погледнеш, сите кон мене изразуваат или сожалување или згрозување, нема да видиш топлина во нивните очи.  Само уличните кучиња ми ги лижат чевлите, а потоа кога им давам храна, им најдов и кутија за отпадоци…

   Јас сум ѓубреџија…

 Ѓубреџија на Грузиски се вика чистач на улици и мириса на ѓубре.

  Пред пет години најдов новороденче во канта за ѓубре, сега ми е син.  И му благодарам на Бога секој ден што луѓето фрлаат отпадоци…

Ана Лашхели-Ониани, од збирката раскази

Comments