Дездемона, Дездемона, каде ми е марамчето, каде е?

Од мемоарите на Кетеван Бекаури:


 Кога се смеевме, старецот Гаврил ни пријде и ни рече: Зошто се смеете без мене, дали навистина добивте порака за стекнување на Царството Небесно?  Тој зборуваше и почна нежно да се насмевнува.

 Блажена насмевка беше наречена насмевката на старецот Гаврил од неговите духовни чеда.  На крајот на краиштата, всушност, во секоја негова насмевка, во секој негов збор беше спасоносната моќ на неговите постапки.  Кетеван Бекаури се присетува: Мојот дедо почина.  Во Грузија постои таков обичај: кога човек ќе почине, неговите работи им се даваат на луѓето.  Значи, подаривме сè, но остана едно сосема ново марамче.  Беше толку убаво што сакав да му го дадам на старецот Гаврил.  Сакав, но не се осмелив.  Беше незгодно. Како се осмелам?  Како на толку побожен старец да му подариш едноставно марамче?!  - Мислев и решив да не му го давам.  И сега, неколку недели подоцна, пристигнувам во манастирот Самтавро и го гледам старецот Гаврил како се потпира на оградата од скалите и гласно ги изговара следниве зборови: Дојдете кај мене сите!  Сакам да ви раскажам една многу интересна приказна!  Сите се приближија, а нормално и јас.  Старецот се исправи и почна да кажува: Знаете, имам огромен актерски талент.  Кога бев млад, настапував во театар.  Ја играв улогата на Отело!  Отело!  И одеднаш ми пријде и со распеан глас ми вели: Дездемона, Дездемона, каде ми е марамчето, каде е?!  Сите се смееја, а јас останав занемен и веднаш сфатив што се случува!  Ми стана јасно дека ги чита човечките мисли!



Comments