Знаеш ли што значи да се отвораат и затвораат манастирските порти?

 Знаеш ли што значи да се отвораат и затвораат манастирските порти?



Архимандритот Партениј (Апсијаури) рекол: „Кога бев млад, мајка ми (маќеа) самата ме донесе во манастирот Шио-Мгвиме.  Таму ми беше дадена послушност да чувам крави.  Кога се молев гласно, кравите не одеа далеку, не се расфрлаа на страните, пасеа крај мене, како да ја слушаат молитва.  Во 1920-тите, младиот јеромонах Ефрем (Сидамонидзе), идниот патријарх на Грузија, бил назначен за игумен на манастирот Шио-Мгвиме.  Еднаш ме праша: Знаеш ли што значи да се отвораат и затвораат манастирските порти?  Јас одговорив дека тоа го правам веќе неколку години.  Тој рече: Одете во кревет, повторете некој стих од псалтирот во вашиот ум и заспиете со него, тоа ќе ви го затвори срцето од ѓаволот.  Наутро, будејќи се, најпрво изговорете ја Исусовата молитва, а потоа напамет неколку стихови од псалмот, со тоа почетокот на денот ќе му го посветите на Бога.  Започнете го денот со Неговото име: отворете ги портите на манастирот.  Ги прифатив овие зборови како благослов од игуменот и, колку и да бев уморен, ќе го прочитав Псалтирот пред спиење, потоа повторив еден од стиховите што ги прочитав и така паднав во сон.  Се чувствував како да читам молитва во сон.


Comments