Двете големи оружја: милосрдието и кроткоста...


 





Двете големи оружја: милосрдието и кроткоста 



...Христос е олицетворение на кротоста и милосрдието. Кога Евреите гордо тврделе дека го имаат Авраам за татко, тој ги прекорил со голема строгост (затоа што нивните дела биле спротивни на Божјиот закон и затоа воопшто не наликувале на делата на патријархот Авраам).

Но, кога го нарекоа опседнат од ѓаволите, тој им зборува попустливо и снисходливо, учејќи нè, храбро да ги браниме вистината и правата Божја, но да ги превидиме неправдите и навредите упатени лично против нас.

Јас сум кроток и смирен по срце. Да не бев кроток Син на Царот Бог, не би избрал понизна жена за мајка ми.

Да не бев кроток, немаше да дојдам да останам со тебе, јас што го создадов невидливото и видливото создание.

Да не бев кроток, немаше да поднесам да бидам скршен, јас кој сум Создателот на времето.

Да не бидам понизен, не би прифатил да се родам во сиромашен јасли, јас кој го поседувам богатството на целиот свет.

Да не бев кроток, немаше да живеам со коњите, јас што не ме гледаат ниту Херувимите.

Да не бев кроток, немаше да ме плукаат усните на безбожниците, јас што плукнав по очите на слепите, а тие го кренаа погледот.

Да не бев кроток, немаше да ја толерирам маката на робови, јас што им дадов слобода на робовите.

Да не бев кроток, немаше да дозволам да ме камшикуваат по грб за да ги ослободам заробениците.

Но, зошто не го кажувам најважното? Да не бев кроток, јас кој ништо не должев, немаше да им го платам на грешниците нивниот долг, кој беше толку голем што бараше смрт. 

Нека никогаш не нè совлада гневот. Зашто, кој од нас, кога ќе помисли на тајната вечера, и на предавникот Јуда, кој седи покрај Спасителот на целиот свет, и на Оној што требаше да биде предаден, избран со него толку милосрдно, нема да го истера сиот отров на гневот?

Забележете, тогаш, колку кротко се однесува Христос кон Јуда. Синот Човечки заминува од овој живот токму како што е напишано во Светото Писмо за Него, но тешко на тој човек од кого е издаден Синот Човечки. Ќе му беше подобро да не се роди тој човек.

ѓаволот го знае оружјето Христово, со кое беше поразен. А кои се тие? Милоста и благоста. Бог има моќ да прави што сака.

Но, како да сакаше да одговори, се извинува, учејќи нè да бидеме кротки и човекољубиви.

Зашто, ако Господ им дава објаснувања на Своите слуги, и навистина на слугите кои му згрешиле толку многу, многу повеќе мораме да си даваме објаснувања еден на друг, дури и ако ни биле многу злоупотребени...


Свети Јован Златоуст 


Comments