Слава ти Боже...


 




Слава ти Боже



Старче, што значи Слава ти Боже?


Слава Ти Боже значи Бог да им биде познат на луѓето. Гледаш што рекол Христос: Те прославив на земјата... а сега со тебе Оче, некои погрешно го разбираат и велат: Јас, Оче, те објавив на земјата, спознај ме и мене, за да луѓето поверуваат.

Старче, повеќе чувствувам потреба да кажам „Слава ти Боже“ отколку „Господи помилуј“. Зарем тоа не е точно?

 Ова е добро, благословено. Можам да го поминам цел ден работејќи со рацете и велејќи Слава ти Боже. Ти благодарам Боже, затоа што живеам. Слава ти Боже, зашто ќе умрам и ќе одам кај Бога.

 Му благодарам на Бога, дури и да ме стави во пеколот и да ме однесе пеколен во Рајот. А ако сакаш да не ме памети во пеколот и да се сожали, нека однесе многу пеколни луѓе во Рајот, за да биде поголема Неговата радост за нив, а тагата Негова за мене помала.

Слава Ти Боже можеби никогаш да не изостане од твоите усни. Кога ме боли, го имам „Слава ти Боже“ како апче за болка; ништо друго не ме фаќа. „Слава Ти Боже“ е супериорно од „Господи Исусе Христе, помилуј ме“. Отец Тихон велеше: Господи помилуј вреди сто драхми, Слава на Бога вреди илјада драхми, односно е многу поскапо.

Сакаше да каже дека човекот од потреба бара милост од Бога, а од љубов го фали Бога, а тоа е од поголема вредност. Дури ни препорача да кажеме „Слава ти Боже“, не само кога сме добро, туку и кога поминуваме низ искушенија, бидејќи искушенијата Бог ги дозволува и како лек за душата.

- Старче, понекогаш кога ќе кажам „Слава му на Бога“, чувствувам треперење во мене. Што е ова?

Радоста е духовна. Сега, бидејќи ми даде радост со велејќи „Слава на  Бога“, од радост ќе почнам да пишувам „Слава на Бога, Слава на Бога“, а белешка ќе пополнам со „Слава на Бога“. Бог бара во следниот живот да бидеш со Ангелите кои постојано Го слават Бога. 


Амин


Свети Пајсиј Светогорец 


Comments