Молитвата доаѓа од љубовта кон Христа...


 


 Молитвата доаѓа од љубовта кон Христа



Еден млад монах од Света Гора еден ден го посетил Свети Порфириј во Оропос и меѓу другото го прашал:

 Старче, сакам да ми кажеш нешто за молитвата. Како да ја кажам и на кој начин? Некои велат со нашето дишење, други како треба да седнеме на столче, да ја наведнеме главата и така да го собереме умот и многу повеќе. Значи, сакам да ми кажеш,  имаш искуство како да ја кажеш молитвата.

Тој му  одговори:

- Јас, мое дете, не знам ништо од овие работи. Знам само едно и ќе ти кажам за една случка, да разбереш.

Имав една млада девојка, мое духовно чедо кое многу ме сакаше и секогаш ме слушаше и ја советував. Одеше и на факултет. Така дојде еден ден и ми рече:

Старче, вчера отидов на забава кај еден пријател и таму запознав еден млад човек и многу ми се допадна и го засакав и не можам да го заборавам и планирам да одам да го најдам и да му кажам дека сакам да продолжиме во брак со него. Затоа дојдов овде, да ве консултирам.

Имав свои забелешки:

Слушај, ќерко моја, не се мешај во такви работи, оти ќе си ги потрошиш студиите.

Биди трпелива додека не го завршиш факултетот и потоа го имаш целиот живот пред вас.

Таа ме послушна и си замина. Таа дојде после една недела и ми рече:

Старче, знаеш колку те сакам. Се обидов да го тргнам од памет и не можам. Цело време мислам на него.

Повторно ја советував и таа си замина. Се врати после една недела и ми рече:

Старе, овој пат не дојдов да те консултирам. Дојдов да ве известам дека денеска одам да го најдам, бидејќи не можам без него. Го сакам, одам да читам, не можам, затоа што мислам на него, одам да готвам, тој е она што го паметам и воопшто, колку и да се мачев, колку и да се трудев, јас не можев да го тргнам од умот.

Гледате, оваа девојка, штом го видела младиот човек, го ставила во умот и срцето, а потоа направила голема борба да го извлече и не можела да го направи тоа, колку и да се трудела. Но, денес, за да го сакаме Бога, кој ни има дадено толку многу  голема корист, бараме да најдеме начини како тоа да го сториме! Не ги знам овие начини со столицата, задржување на здивот за се друго. За мене, начинот на кој ми се допаѓа е доследен на случката што ти ја спомнав претходно.


Свети Порфириј Кавсокаливит 


Comments