ѓаволот се бори со Бога, а бојното поле е патнички минибус

 Оваа приказна ми се случи во 2004-2005 година. Јас веќе живеев во манастир околу 5 години и носев расо. Беше лето. Се возев во минибус. Спуштајќи ги очите и обидувајќи се да не ги погледнам патниците, ја вртев бројаницата, обидувајќи се да ги соберам мислите што се распрснаа низ светот. Во еден момент почувствував некаква лоша промена во моето здравје.

Почувствував наеднаш вртоглавица, се појави гадење, целото тело ми беше зафатено од топлина, а потењето се зголеми. Се чувствував како да сум бил трансплантиран во центрифуга и да сум трениран да станам астронаут со забрзана брзина. Стана многу лошо. Очајно сакав малку воздух.

Го кренав погледот за да видам колку време треба да се возам, а потоа моите очи ја сретнаа младата жена што седеше спроти мене. Во кратко здолниште, со модерна фризура и светло обоени усни, таа остро се издвои од останатите патници и го привлече вниманието со целиот свој изглед.

Нејзините црни, силно нашминкани очи ме гледаа без да трепнат. Гледајќи дека ја забележав, таа малку се воздигна и благо се насмевна. И во тој момент јасно разбрав дека причината за влошување на мојата состојба... седеше пред мене. Се гледавме околу неколку секунди, но таа не ни помислуваше да го тргне погледот. Сè уште внимателно гледајќи во моите очи и безобразно насмевнувајќи се, изгледаше како да ми рече: „Да, јас сум. И што?"

Подоцна, кога ја анализирав ситуацијата, бев изненаден: на модерните вештерки, се испоставува, не им требаат колиби со пилешки нозе. Тие не се кријат од луѓето во шумите и мочуриштата. Напротив, живеат во градови, се облекуваат модерно, па дури и се возат со минибуси! И ако надворешните компоненти на претходните и модерните „бебиња“ се сменија поради историски причини, тогаш внатрешните останаа исти. Како и во античко време, за да добие одредени „подароци“, човекот мора да му го даде на сатаната највредното нешто што го има - неговата бесмртна душа.

Во тој момент можев само инстинктивно да се свртам кон тој докажан лек за кој често читав во духовните книги. Гледајќи надолу во своите колената, почнав умствено и силно да ги изговарам зборовите на Исусовата молитва: „Господи Исусе Христе, помилуј ме“. И чудото не се забави да се случи!

Не помина повеќе од половина минута пред да почувствувам олеснување: вртоглавицата престана, треската почна да се намалува и гадењето се намали. После тоа, повторно го погледнав мојата сопатничка. Нејзиниот изглед значително се промени. Од триумфалната насмевка не остана ни трага. Очигледно беше нервозна.

Не можејќи да се справи со искушението да ,,вежба“ на маж во расо кој толку успешно седел пред неа, таа се нашла во ситуација на виша сила за која очигледно не била подготвена. Нејзините очи трчаа напред-назад, како оние на крадец фатен на дело, а во нив се читаше поинакво прашање: „Што се случува овде?!“ На истрошеното седиште во минибусот, не можела да најде место за себе.

Ваквите случаи јасно ги потврдуваат зборовите на псалмистот: „Господ ги почитува оние, кои се бојат од Него и кои се надеваат на Неговата милост.“ (Пс.146:11). Дури и почетник, но вооружен со Божјото име, е способен да ги фрли непријателските легии во конфузија и да ги „истера полковите на демоните“. ѓаволот ќе се бори со Бога до крајот на времето, но неговата борба е осудена на пораз. А само од нас зависи во чиј табор ќе се најдеме.



Eромонах Роман (Кропотов), од написот „ѓаволот се бори со Бога, а бојното поле е патнички минибус“

Comments