Како зборував Англиски со Грчкиот старец

Имам долгогодишни здравствени проблеми: „пријатели“  со дијагноза на хипогликемија од 2008 година.  Оваа болест се карактеризира со тоа што нивото на гликоза во крвта нагло паѓа, а потоа, при ниско ниво на шеќер, губам свест, заборавам каде сум, почнува треперењето.

Во декември минатата година одржавме презентација на книга за Свети Гаврил Грузијски и проекција на филм во Москва.  По вечерта, монахињата Серафима (Читанава) ми даде фотографија од старец Ефрем од Аризона и рече дека тој е внимателен старец, преку неговите молитви луѓето се зајакнуваат во верата.  Тогаш не го третирав подарокот со должно внимание: „На многу години“, реков и ја ставив фотографијата на прозорецот до иконата на Свети Гаврил.
Поминаа неколку дена.  На пат ми падна гликозата во крвта и се онесвестив.  Со Божја помош, моите пријатели ме доведоа на себе.  По нападот ми беше тешко да се движам, не можев да зборувам течно, често пелтечев.  Лекарот строго ме предупреди дека треба внимателно да го следам моето здравје.

Веќе дома забележав дека фотографијата на старец Ефрем е свиткана, бидејќи беше тенка и стоеше на прозорецот. Ја исправив фотографијата за да ја ставам во рамка и се сетив на зборовите на Мајка Серафима: „Тој е внимателен старец кој ги зајакнува луѓето во верата...“ Мислев дека отец Ефрем веројатно чувствува кога некој ќе му се обрати со молитва да помогне и започнав да разговарам со него.  Зборував Англиски.  Зошто на Англиски?  Не знаејќи го неговото Грчко потекло, но кога слушнав дека е од Аризона, помислив дека старецот е Американец и затоа разговарав со него на англиски околу 40 минути.
По некое време сонував дека сум во дворот на манастирот Самтавро, околу луѓе на кои свети Гаврил нешто им кажува.  Тогаш старецот дојде до мене и ме праша:

– Филолог ли си Константин?

Јас среќно одговорив:

Да, по професија сум филолог.

Старецот се сврте, ги погледна луѓето и уметнички рече:

– Што вие, филолози, чудно!  Колку си чуден... Само со Грк треба да зборуваш Англиски?!  И најмногу на Американски Англиски, затоа што не разбираат Британски Англиски!
Старецот го повтори ова и се насмевна, луѓето се насмевнаа, а само јас стоев со замислено лице и размислував што значат овие зборови ...

Набргу се разбудив и сè уште не можев да најдам објаснување зошто свештеникот ми кажа такви зборови во сон.  Вечерта го вклучив компјутерот и „случајно“ наидов на серија за Светите Старци, чија една епизода раскажуваше за подвижничкиот живот на старец Ефрем од Аризона.  Го вклучив видеото и, откако среде филмот слушнав дека старец Ефрем не знае Англиски (само неколку зборови на Англиски), наеднаш сфатив дека му се обраќам на отец Ефрем на Англиски.  Се сетив и на зборовите на Свети Гаврил: „Треба само да зборуваш Англиски со Грк?!  Чудни луѓе, филолози...“
И тогаш почнав да се смеам гласно.  Истрчав до фотографијата на старец Ефрем, покрај која стоеше иконата на свети Гаврил и ги бакнав двете слики ...

Наскоро го измерив нивото на гликоза во крвта.  Се беше нормално.  Помина некое време, а јас повторно ја повторив постапката.  Нивото на шеќер во крвта беше нормално.  Следниот ден отидов на преглед.  Тестовите потврдија дека се во крвта ми е нормално.  Нема хипогликемија.  Таа само исчезна.  Исчезнав со Божја помош, преку молитвите на старец Ефрем и благодарение на мојот сакан Свети Гаврил, кој во сон на шега ме прекоруваше што зборувам Англиски со Грчкиот старец.

Се јавив во манастирот Самтавро и кажав на Матушка Наталија за ова.  Таа се насмеа и на крајот од разговорот рече:

– Веројатно Свети Гаврил му го превел вашиот Англиски на старец Ефрем.  И повеќе не се покажувајте - разговарајте со старците на вашиот мајчин јазик: ако се разбирливи, ќе разберат и Грузиски ...


         
                 

                                                         Кажување на  Константин Церцвадзе 

Comments