Тогаш се сетив што ми кажа отец Серафим и започнав да плачам

Една жена по име Александра живеела во Вирица.Таа не веруваше во Бога.  Нејзиниот сопруг не се вратил од војната (Втората светска војна).

Тогаш некои нејзини познаници и рекоа:
- Овде живее еден стар монах (јеромонах Серафим, сега светец) кој ја предвидува иднината, оди и прашај го.  Може ли да ти каже што се случи со твојот сопруг?
Александра отишла кај старецот Серафим со својата глува осумгодишна ќерка.  Тие чекаа долго време.  Александра почна да се лути и сакаше да си оди.На крајот влегоа во ќелијата на старецот но ништо не го праша.
Старецот ја погледнал и рекол:
-Оди си
Но, нејзината ќерка сакала да го види старецот одблиску.  Тој и кажуваше нешто.  Девојката не слушнала ништо и се обидела да му покаже дека не може да го слушне.
Одеднаш, старецот Серафим почна да плаче, а потоа ги подигна очите и долго време го држеше погледот кон небото.  Девојката се сожалила и тргнала кај него.
Старецот ја зеде бонбоната од масата и и ја подаде на девојката.  Таа му рече гласно:
- Благодарам!
Старецот повторно почнал да ѝ зборува и ѝ рекол:
-Оди и кажи, прости ми што го задржав старецот.
Девојчето ги кажа овие зборови кога излезе од ќелијата на Старецот на својата мајка.
Подоцна, Александра рече: „Боже мој!  Кога слушнав дека ќерка ми ги кажува овие зборови, истрчав назад во ќелијата на Старецот и паднав пред неговите нозе;
- Прости ми отец!
Тој строго ми рече:
- Ти не веруваш во Господ и дојдовте кај мене затоа што мислевте дека сум некој гатач.  Не практикувам магија, но се молам.  Гледаш дека Господ ја исцели твојата ќерка.  Не заборавај.  Наскоро ќе заминам.  Дојди на мојот гроб.  Сакавте да знаете за вашиот сопруг - тој е жив и наскоро ќе се врати, но нема да бидете среќни со него.  Ќе биде со тебе некое време, а потоа ќе те остави и ќе оди кај друга жена.
Навистина, по некое време, нејзиниот сопруг дошол дома, но животот не им одел добро.  Тој одеше со другите жени и на крајот ја напушти куќата.
Александра не отишла ниту во Црква, ниту на гробот на старецот додека не ја заболеа нозете и таа останала парализирана.

Тогаш се сетив што ми кажа отец Серафим и почнав да плачам, вели Александра.  Човекот ме остави, двете постари деца учеа на факултет и живееја во студентски дом, најмалата ќерка одеше на училиште и живееше во интернат.  Ноќите беа особено тешки - нема никој во куќата, само јас.Седам сам и плачам;
О, старче, сега би сакала да одам на твојот гроб, но немам нозе.
Одеднаш го гледам отец Серафим пред мене, не знам дали тоа беше сон или не.  Ми даде парче леб и ми рече:
- Јадете за да станете посилни.

Почнав да го јадам овој леб.  Кога изедов речиси сè, а ми остана само мало парче, Старецот ми рече:
- Утре кога ќе станеш, не кажувај на никого, завиткај ги нозете во ќебе и оди со раце на мојот гроб, но сама!  Првиот пат кога ќе одиш со раце ќе се вратиш на колена, вториот пат ќе клекнеш и ќе се вратиш со стапалата.
Не знам дали го видов на сон, но парче леб ми остана во рака.

Следниот ден Александра се обидела да стане од креветот, но не можела.  Потоа паднала на подот, ги завиткала нозете во ќебе, земала стол и туркајќи го напред и потпрена на него, излегла на улица.  Лазејќи по многу часови, таа стигна до гробот на нејзиниот отец Серафим.  Таа се врати на колена дома.
Вториот пат кога заминала пеш се вратила дома.


Извадок од книгата „Новиот Светител на Руската Црква Серафим Вирицки, живот, чуда, пророштва“ 

Comments