Жена која живеела во пештера...

Еден свет пустиник им ја кажал на браќата следнава приказна:

Еден ден, додека седев во пустината, почнав да се чувствувам вознемирен и тажен.  Ми текна „Стани и оди на прошетка во пустина“.  И така одев и дојдов до водотекот и се загледав во далечината во месечевата светлина - ноќта веќе падна - видов нешто како седи на карпата.  Отпрвин мислев дека е лав и престанав да одам во таа насока.  Но, тогаш помислив и сфатив дека, и да е лав, не треба да се плашам, туку да бидам храбар и да верувам во милоста Христова.  Па почнав повторно, се упатив кон карпата.  Во близина на карпата имаше мала дупка.  Штом фигурата од далечината ме виде како се приближувам, таа скокна надвор и исчезна во пештерата.
Кога стигнав до карпата, најдов кошница со грав и бокал полн со вода, па сфатив дека фигурата мора да биде личност, а не лав.  Затоа отидов до отворот на пештерата и извикав: „Слуга Божји, те молам направи ми услуга и излези и благослови ме“.  Нема одговор.  Инсистирав кој и да е нека излезе да ме благослови, но одговорот дојде: Прости ми старче, но не можам да излезам.  На прашањето зошто, добив одговор: Извинете, но јас сум жена и прилично гола.  Кога го слушнав тоа, веднаш ја соблеков наметката што ја носев, ја завиткав и ја фрлив во пештерата.  Земи ја оваа облека, облечи ја и излези, те молам.  Таа го направи тоа.  Штом таа излезе, ја кажавме вообичаената молитва и седнавме.  Тогаш ја молев: Направи ми услуга, стара мајко, да ми кажеш како дојде на ова место.

Потоа почна да ми ја раскажува својата животна приказна:

Јас бев рече таа жена посветена на Црквата, но не и монахиња, а животот го посветив на црквата и на Воскресение Христово.  Но, таму каде што ја вршев оваа должност, имаше еден монах кој имаше ќелија до капијата.  Овој монах почна да ме запознава и изгледаше многу задоволен што беше во мое друштво или што разговараше со мене.  Во една прилика го слушнав како плаче и му ја исповеда на Бога оваа грешна склоност.  Тропнав на вратата, а кога сфати дека сум јас, не ја отвори.  Наместо тоа, продолжил да плаче и да му се исповеда на Бога.  Кога го видов тоа, си реков: Еве го овој човек кој се кае за својот грев, но јас не се каам.  Се кае и жали за својот престап, па како да останам ваква, без облека на тагата во себе.

Затоа веднаш донесов одлука.  Се вратив во ќелијата, ја облеков старата и истрошена облека, ја наполнив корпата со грав и тегла вода.  Влегов во црквата на Воскресението и се помолив: Ти, Господи, Кој си нашиот голем и прекрасен Бог, Ти кој дојде на земјата да ги спасиш изгубените и да ги подигнеш паднатите, Ти кој ги слушаш сите оние кои искрено Ти се молат.  помогни, покажи го своето сочувство и милост кон мене како грешник.  И ако ти е драго да го прифатиш моето враќање и покајанието на мојата душа, благослови го ова гравче и оваа вода, за да ми бидат доволни за сите години од животот, за да не бидам расеана - со изговор дека се грижам за потребите на телото и телото - од постојано обожување.
Потоа отидов на Голгота и ја направив истата молитва.  Го прегрнав Светиот камен и Светите садови и повторно го повикав Светото име Божјо.  Потоа, во целосна тајност, заминав и со целосна доверба се предадов во рацете на Бога.  Слегов во Ерусалим, го преминав Јордан и тргнав по патот што водеше до брегот на Мртвото Море.  Никогаш не сум видел толку високо ниво на море.  Така се искачив по планините и талкав по пустината додека не дојдов до овој поток.  Се качив на карпа и ја најдов оваа пештера.  Оттогаш се заљубив во ова место.  Сакам да мислам дека Бог ми го даде за да можам вистински да се покајам.  Овде живеам триесет години и никогаш не сум видел никој друг освен тебе денес.

А гравот во мојата корпа и водата во теглата не исчезнале до ден денес, иако јадев и пиев колку што требаше.  Секако, како одминуваше времето, мојата прва облека излегуваше и се распаѓаше, но како што косата ми растеше и стануваше подолга, се покривав со неа како да е облека.  И така, по милоста Христова, ниту студот, ниту жештината, ниту летната печка, не ми штети“.
Овде ја заврши својата приказна и ме покани да го изедам гравот што го имаше во корпата, бидејќи „надвор“ и реков дека сум многу гладен.  Јадевме и пиевме додека не се наситив.  Но, видов дека корпата и бокалот се уште се полни, па го пофалив Бога.
Кога дојде време да одам, сакав да и ја оставам мојата надворешна облека, но таа не го прифати и рече: Донеси ми нова облека следниот пат кога ќе дојдеш.
Бев исполнет со радост кога таа го рече тоа и ја молеше да ме почека и повторно да ми посака добредојде.  Повторно се помоливме, се поздравив со неа и си заминав втиснувајќи ја локацијата во мислите за следниот пат кога ќе дојдам сигурно да ја најдам.  Отидов и отидов во Црквата во соседното село и му кажав на свештеникот што видов и слушнав.  Тој ги собра верниците и во својот говор им рече: Недалеку од нашата Црква има некои Свети пустиници на кои им се распаднала облеката и сосема голи шетаат низ пустината.  Ако имате дополнителна облека, донесете ја овде и ние ќе ја споделиме“.
Христијаните веднаш донесоа многу облека.  Го зедов она што ми требаше и полн со радост повторно тргнав на пат, надевајќи се уште еднаш да го видам блаженото лице на оваа духовна мајка во пештерата.  Се вратив на тоа место и се изморив од пребарување, но не можев да ја најдам пештерата.  Кога конечно го најдов, старата мајка веќе ја немаше и тоа ме вознемири.
Заминав тажен.  По неколку дена, некои пустиници дојдоа да ме посетат и двајца од нив рекоа: Ние двајца талкавме во пустината од другата страна на морето, кога наеднаш видовме пустиник со долга коса како седи на карпа ноќе.  .  Кога ги забрзавме чекорите за да го пречекаме и да го земеме неговиот благослов, тој ни избега и отиде до влезот на блиската пештера.  Сакавме сами да влеземе, но кога се приближивме до вратата, од длабочините на пештерата се слушна глас кој вели: Божји слуги, ве молам не ме вознемирувајте.  На карпата до вас е корпа со грав и бокал со вода.  Ако сакате, можете да јадете и да пиете.
Гласот не благослови и отидовме до карпата како што ни кажа.  На карпата имаше корпа со грав и тегла со вода.  Јадевме и пиевме и се одморивме остатокот од ноќта.
Кога се разбудивме утрото, отидовме да го добиеме благословот на пештерскиот пустиник, но видовме дека човекот веќе заспал во Господа.  Сакавме да го подготвиме за погребот, но сфативме дека се работи за жена, покриена со нејзината многу долга коса.  Бевме благословени со нејзините свети мошти и превртевме голема карпа над влезот во пештерата.  Кога се помоливме, тргнавме да се враќаме.

Тогаш сфатив дека тоа е истата „старица“ коај живеше како пустиник и станала Света мајка.  Им го кажав она што го слушнав од нејзината уста, и заедно Го прославивме Бога, Кому нека е слава во сите векови.  Амин. 



Comments