Христос е сè за христијанската душа

Додека Христос не стане целосно сè за душата што автентично има одредена трајна и непроменлива вредност, дотогаш човекот не може да влезе во страдање за Христа. Како можеше Света Марина, петнаесетгодишно девојче, да влезе во страдање за Христа? Затоа што за неа Христос беше апсолутно сè! Како можеше света Јулита да се израдува кога го виде својот тригодишен син Кирик мртов за верата Христова? Повторно, за неа Христос беше апсолутно сè. Еве, како свети Тихон Задонски детално зборува за тоа како Христос е се за човекот  во вид на разговор меѓу Христос и човекот:


Дали си посакуваш добро?

Сето добро е во Мене.


Дали сакате благослов?

Секој благослов е во Мене.


Дали сакате убавина?

Што е поубаво од мене?


Дали сакате благородништво?

Што е поблагородно од Синот Божји и Пресвета Богородица?


Дали сакате висина?

Што е повеќе од Царството Небесно?


Дали сакате богатство?

Сите богатства се во Мене.


Дали сакате мудрост?

Јас сум Мудроста Божја.


Дали сакате пријателство?

Кој е пољубезен пријател од мене Кој својот живот го давам за сите?


Дали сакате помош?

Кој може да помогне освен Мене?


Дали барате радост?

Кој ќе се радува надвор од Мене?


Дали барате утеха во беда?

Кој ќе те утеши надвор од Мене?


Дали барате мир?

Јас сум мир на умот.


Дали барате живот?

Во Мене е изворот на животот.


Дали барате светлина?

„Јас сум светлината на светот“ (Јован 8:12).

                                                         Свети Николај Велимировиќ 

Comments