Научете го само ова, дека Бог е голем...


 

Еден ден, додека со Светителот поминував низ градскиот плоштад, видов еден човек како нешто мрмори десно од мене.

 Го следеше толпа сиромашни и питачи барајќи од него милостина.  А тој, преправајќи се дека ќе ги избрка, тајно им ја предаде милоста на својата љубов во нивните раце.

 На тој начин ги криел своите добри дела од луѓето.

 Но, видов тоа.  Тоа му го кажав на Светителот и со тивок глас му ја открив доблеста на патникот.  Тој не изгледаше импресиониран.

 - Го познавам, дете мое, рече тој.  Многупати зборувавме.  Научете го само ова, дека Бог е голем.

 Неколку дена подоцна го замолив да ми каже нешто за оваа доблест, а тој ми кажа за едно чудо:

 - Бев мало дете, рече тој, околу десет години и одев во Црквата Свети Апостол Тома да се молам.  Таму најдов еден старец како ги подучува луѓето.  Меѓу другото, тој зборуваше и за добротворни цели.

 Тој дури рече дека оној што дава нешто на сиромашните е како да му го предаде на самиот Господ.  Ги слушав зборовите на проповедникот со одредена непријатност.  Ми изгледаа претерано.

 Но, бидејќи Христос, како што ми велат, е на небото, оддесно на Својот Отец, си помислив со детски ум, како ќе биде Тој на земјата за да го прими она што ние им го даваме на сиромашните?

 Со такви мисли се движев по патот, кога наеднаш гледам како поминува сиромашен човек, кој - о чудо!  - над главата имаше лик на нашиот Господ Исус Христос.

 Сликата, невидлива за другите, се разбира, стоев исправено и насекаде го следев просјакот.  Додека одеше, сретнал добар човек кој му дал леб.

 Но во моментот кога тој човекољубив минувач му ја подаде раката, и Христос ја подаде раката, го зеде лебот и благодарејќи им го даде на сиромашните.

 Но, ниту тој, ниту минувачот не разбрале што се случило.  Моето воодушевување од она што го видов е неописливо.

 Па, оттогаш цврсто верувам дека кој им го дава на браќата тоа што им треба, навистина му го предава на Христос, чиј лик го гледам како стои над сите сиромашни.

 Колку што можам, практикувам милосрдие.  И мојот Христос ми благодари за секој сиромав на кого му помагам...


 Свети Константин епископ Нифонски


Comments