Па зарем не знаеш дека ако Господ не ме помилува мене, нема да те помилува ниту тебе? Зарем не знаеш дека јас и ти сме едно?...


 


Па зарем не знаеш дека ако Господ не ме помилува мене, нема да те помилува ниту тебе?  Зарем не знаеш дека јас и ти сме едно?



 Посетителите често бараа од старецот Порфириј да се моли за нив и за нивните најблиски, а старецот секогаш ветуваше дека ќе го направи тоа.Се наметна моето прашање:

 Како може Старецот да запомни стотици имиња?

 Еден ден кога разговаравме за молитва, тој одеднаш се сврте кон мене и ми рече:

 Можете да ме прашате како се сеќавам на толку многу имиња во мојата молитва.  Јас сум грешен и слаб човек.  Велам, Господи, помилуј го Јован, Никола, Марија, Катерина на онолку имиња колку што можам да се сетам  и сите што ме замолија да се молам за нив, а јас ги заборавив нивните имиња.

 А бидејќи Порфириј заборава,Господ ги памети сите имиња, веднаш доаѓа и се смилува на сите.

 Се восхитував на неговото Божествено просветлување и прашав:

 А што велиш, старче, за сите овие луѓе во твојата молитва?

 И Старецот на природен начин: Прво велам, Господи Исусе Христе, помилуј ме.

 Помилуј ме, велиш?  Но, тие те замолија да се молиш за нив, а не за себе, му возвратив зачудено.

 И Старецот одеднаш повторно ме разбра, велејќи:

 Па зарем не знаеш дека ако Господ не ме помилува мене, нема да има милост ниту кон тебе? Зарем не знаеш дека јас и ти сме едно?

 Едноставни зборови, но многу, многу длабоки.  Толку длабоки, што Старецот рекол во една друга расправа, дека во ова чувство на нашето единство со другите лежи тајната на духовниот живот во Христа.

 Подоцна, читајќи ги книгите на Светите Отци видов дека нема поголемо милосрдие кон другите од нашето лично осветување.

 Се сетив на зборовите на старецот Порфириј, кога го читав житието на Свети Серафим Саровски, кој рече:

 Добијте го Божјиот мир во вас и илјадници луѓе ќе бидат спасени околу вас.

 А зарем не беше исто и со старецот Порфириј?

 Што се однесува до тоа неверојатно „Јас и ти сме едно“, верувам дека се однесува на Старецот, кој со својот живот ја исполни првосвештеничката молитва Господова „Да биде се вака“.

Comments