Псалмистот и ѓаволот...


 

Псалмистот и ѓаволот



 Монахот Прокопиј од ќелијата Воведение на Пресветата Богородица од  скитот Света Ана, имал голема желба да научи да пее, за да може да Го слави Бога како другите монаси.  

 Монахот Прокопиј имал дар Божји постојано да ја кажува молитвата: Господи Исусе Христе, Сине Божји, помилуј ме грешниот, а во левата рака секогаш држел бројаница која никогаш не ја оставал.

 Еден ден, тажен затоа што не можеше да најде некој да го научи да пее и грижејќи се премногу за тоа, престана да ја кажува молитвата.  Шетајќи по пустината, одеднаш пред него се појави побожен старец, непознат за монахот, кој му рече:

  - Брате Прокопиј, зошто си толку тажен? Зошто толку си загрижен?

  Тогаш монахот Прокопиј му одговори:

  - Старче и јас сакам да научам да пеам и не можам да најдам некој да ме научи.

  Старецот му рекол:

  - Ама затоа си лут, кутриот?  Ќе те научам да пееш и ќе ти го направам најдобар псалтир на Света Гора.  Ќе пееш како најубав славеј, но и јас сакам нешто од тебе.

  - Па, што сакаш од мене?, прашал монахот Прокопиј.  Сакаш да ти платам?  Ќе ти дадам што и да побараш.

  Тогаш старецот му одговори:

  - Плаќањето што ќе ми го дадеш е да го фрлиш од раце она што го нарекуваш бројаница и да престанеш да ја кажуваш оваа молитва. Ако го направиш тоа ќе те научам што сакаш.

  Штом го слушнал тоа, монахот Прокопиј сфатил дека тој што му се јавил не е монах, туку многу лукав ѓавол, кој сакал да го натера да престане да се моли.  Тој веднаш се прекрсти и рече: Бегај од мене, злобен ѓаволу!  Не ми треба твојата музика, твоите трикови или твојот имот.  И веднаш исчезна ѓаволот.

 Од ова дознаваме колку ѓаволот се плаши од бројаницата, за која Светите Отците добро велат дека е оружјето на христијанинот против ѓаволот, и од Исусовата молитва која ги гори злите. 


Comments