Дете мое Јаков, ти си толку слаб! Јади јајце за да станеш посилен

 Дете мое Јаков, ти си толку слаб!  Јади јајце за да станеш посилен



Кога беше Великиот пост, строго постевме.  И покрај сета напорна работа, го чекавме доаѓањето на Благовештението и Цветници, за да изедеме пржено солено бакаларче, кое ни се чинеше толку вкусно или некоја свежа сардина, единствената риба што пристигнуваше во селото од морето и тоа беше ретко.
Мајка ми, за да ме тестира дали постам со срце, понекогаш за време на постот ми велеше:
- Дете мое, Јаков, ти си толку слаб!  Јади јајце за да станеш посилен.
- Ако го изедам јајцето мамо ѝ одговорив, нема да го разберам Воскресението.  Сакам да јадам Велигденско јајце за да го разберам Велигден.
И кога заврши постот и дојде Велигден, јас не го изедов веднаш јајцето по Воскресението, туку го земав и одев од село во село до село, каде што со сета моја сила ја пеев „Христос Воскресе“ и Воскресните тропари со душа, со страст и занес, додека не стана пладне.
Потоа седнав и го изедов Велигденското јајце и ми се чинеше највкусно.

Свети Јаков Цаликис

Comments