Јас сум голем грешник и многу немоќен

 Јас сум голем грешник и многу немоќен.

 Ако видите човек како греши дури и во часот на неговата смрт, не го осудувајте. Судењето и исмејувањето се големи рани на душата. Господ вели: Човеку, кој си ти да судиш наместо мене? „Зашто со каков суд судите, ќе ви се суди, а со каква мерка мерите, со таква ќе ви се  мери„ (Мт. 7, 2). Судењето е манифестација на човечката глупост; тоа покажува дека оној кој суди сè уште не го познава Бога или себеси како што треба.

Судењето е голем грев, кога се издигнуваме над другите. Сите што се возвишуваат се одвратни пред Господа. „Кој ќе се издигне себеси, ќе биде понижен; а кој ќе се понизи ќе биде возвишен„ (Мт. 23,12). Кога ги осудувате другите, му судите на Бога. Дали сте виделе крадец, блудна жена или пијаница како се расфрлаат на улица, не судете, бидејќи Господ ги дозволи нивните страсти. Преку нив тие треба да го најдат патот до Бога - треба да се понизат, да ја видат сопствената немоќ, да го запознаат Господа и да се покаат. И дали сте му угодни на Бога? Тоа значи дека Господ во Неговата милост ги задржува вашите страсти. Знај дека ако ги пушти ќе паднеш во полоши гревови и можеби нема да успееш да се искачиш од тие гревови и ќе загинеш. Затоа бидете понизни и претпазливи. Видовте дека некој згрешил, но дали виде како подоцна се покаја? Тогаш не судете! Како нишка што минува низ увото на игла, така и човекот го доживува истиот грев што му пресудил на друг.
Бидете скромни и љубезни пред сите луѓе, а ако не можете да ги сакате сите, барем третирајте се со добра волја. Љубезноста ќе ви ги отвори рајските порти, смирението ќе ве води таму, а љубовта ќе ви го открие Бога. Бог се гледа само во вистината и Божествената љубов, бидејќи „Бог е љубов“. Запомнете и разберете ме добро: без Христос сè е ништо! Човекот е создаден според образот Христов, и ако ние, кои сме Негови, не дојдеме кај Него, ќе загинеме! „Ако не поверувате дека сум Јас, ќе умрете во гревовите свои„ (Јован 8:24).
Свети Гаврил Грузијски

Comments