„Господи Исусе Христе, Сине Божји, помилуј ме“

  „Господи Исусе Христе, Сине Божји, помилуј ме“





   - Старче, како се чита молитвата?

   „Подобро е да се каже во целост: „Господи Исусе Христе, Сине Божји, помилуј ме“, бидејќи молитвата ја содржи целата догма на верата. Ако ви е тешко да го изговорите целосно, тогаш кажете: „Господи Исусе Христе, помилуј!“

   – Старче, прочитав дека молитвата треба да се упатува до трите Лица на Света Троица. Кога велиме „Господи Исусе Христе“, зарем не му се обраќаме само на Христа?

   – Зарем Отецот не го испрати Христос, Синот Божји, во светот за да го спаси овој свет? Нели Христос се жртвуваше и не беше распнат за нас? Зар Христос нема да му суди на светот? Значи, ние се обраќаме кон Христа, бидејќи Бог го утврди спасението на светот на Него.

   – Дали е правилно, Старче, наместо „Господи Исусе Христе, помилуј ме“ да речеш: „Господи Исусе Христе, просветли ме“ или „прости ми“?

   „Подобро е да се каже молитвата таква каква што е“. „Помилуј ме“ вклучува сè: „спаси“ и „просветли“ се однесува на телесните потреби, и на ослободувањето од страстите итн. Но, ако во одреден момент почувствуваш потреба да кажеш: „Господи Исусе Христе, просветли ме; “ или „прости ми“, можете да го кажете тоа.

   - Старче, после „помилуј ме“, дали секогаш е потребно да се каже „грешен“?

   – Најпрво можеш да го кажеш неколку пати, но потоа нема потреба да го повторуваш, доволно е да имаш свест за сопствената грешност.

   – Старче, полесно ми е да се молам со  бројаницата кон Богородица или кон Светителите отколку да ја кажам Исусовта молитва. Дали е нормално да се случи ова?

   – Едно е молитвата кон Богородица и светителите, друго е Исусовата молитва, тоа се различни работи. „Исусовата молитва“ има поинакво значење: преку молитвата човекот се соединува со Христа, умот се соединува со Бога. Но, умот мора да остане во молитвата - тоа е тајната. Кога на еден или на друг Светител му правиме многу бројаници, тоа е исто така добро, но е бескорисно за непрестајната молитва. Навикнете се да правите повеќе молитви за вашиот ум постојано да биде свртен кон „Господи Исусе Христе“, и така природно ќе останете во непрестајна молитва, која, по правило, е ограничена на зборовите „Господи Исусе Христе, Сине Божји, помилуј ме“ и што треба да го кажеме „со сето мое срце, со сета моја душа и со сиот мој ум“. Друго е кога сакаме да побараме некој светител да интервенира, да помогне во некоја потреба. Ова го кажувам од мое искуство, како ми се случува, не знам како им се случува на другите.

   Главната работа е да се свртиме кон молитвата за да се соединиме со Бога. Само тоа има вредност, бидејќи човекот се соединува со Духот Божји и духот се соединува со Бога на некој свет начин преку молитвата. Многупати го повторуваме најслаткото име Христово, не затоа што Христос не слуша првиот пат, туку за да ни се соедини умот со Него, бидејќи Христос ни е сè и до Него сите ќе дојдеме.

Свети Пајсиј Светогорец 

Comments