Духовната комуникација на Свети Јаков Цаликис со Свети Пајсиј Светогорец

  Духовната комуникација на Свети Јаков Цаликис со Свети Пајсиј Светогорец



Сè уште бев лаик, ученик во црковната гимназија во Ламија, во 1986 година со име Јоанис. Заминав на Света Гора и го посетив, по благослов што го имав од мојот старец отец Јаков Цаликис, старецот Пајсиј, да се посоветувам дали да се замонашам или не.

 Старецот Јаков го почитуваше старецот Пајсиј и, кога отидов, ми даде нешто за да го благослови и додаде: „Кажи му на старец Пајсиј, кога ќе слезе во Солун, нека дојде да не види.
 На мене ми е тешко да го видам Старецот, затоа што морам да поминам планини, клисури, море, што здравјето не ми го дозволува, а од друга страна, старецот Пајсиос е светител, јас сум грешник и сум недостоен.  Потоа ми даде 5.000 драхми за да запалам свеќа во неговата црква.

 Кога отидов на Света Гора, го сретнав Старецот веднаш пред неговата врата, штом не виде бев со монах, ни рече: „Најдете добро, најдете добредојде!
 Добивме благослов и тој ми кажа:
 - Откриј, што мислиш?  Да те замонашиме?
 - Старче, му велам, имам проблем со моите родители.
 - Слушај ме, нека плачат твоите родители месец-два, за да не плачеш засекогаш, и оди пред да го изгубиш богатството (мислеше на стариот Јаков, без да му кажам каде размислувам да одам за да бидам сам)
 Старче, ја имаш молитвата на отец Јаков од свети Давид.
 - Ах, чедо мое, тоа се денес светителите кои се борат и се молат со смирение и љубов.  Не сум достоен да го видам овој џин на Православието, но и предалеку е да се сретнам со него, потребно е многу борба и труд.  Но, Бог ни дал љубов и ние духовно комуницираме едни со други.

 - Старче, дали е благословено да се поклонувам во твојата црквичка за благослов?
 А старецот ми вели:
 - Не, не е потребно.
 - Старче да запалам свеќа имам 5000 драхми.
 - Не, дете мое,  старецот Јаков може да ти даде пет илјади,а што ќе правам јас со нив како монах?
 Не ми дозволи да се поклонам.  Ми даде бројаница и Крст за да му дадам на старецот.
 Кога се вратив во манастирот, старецот ме пречека со радост. Му ги дадов подароците од старецот Пајсиј и тој веднаш ми вели: Петте илјади што не ги зеде старецот Пајсиј и не те остави да се поклониш, земи ги твои се за трошоците во Училиштето во Ламија.
  Бев запрепастен.

 - Старче, од каде го знаеш тоа?

 - Тој ми шепоти на уво. Ние, мое дете, комуницираме духовно.


 Сведоштво на монахот Јаков за духовната комуникација на Свети Јаков Цаликис со Свети Пајсиј Светогорец.



Comments