Само во Христа човекот наоѓа вистинска, вистинска радост

 Само во Христа човекот наоѓа вистинска, вистинска радост




Само во Христа човекот наоѓа вистинска, вистинска радост, бидејќи само Христос дава радост и духовнаудобност. Таму каде што е Христос, таму е вистинска радост и небесна радост. Оние кои се далеку од Христа немаат вистинска радост. Тие можат да се препуштат на соништата за „Ќе направам ова и она, ќе одам таму, ќе одам таму“, може да бидат почестени, можат да се препуштат на забава и затоа да доживеат радост, но оваа радост нема да ги задоволи нивните душа. Оваа радост е материјална, световна, а световната радост не ја заситува душата, а човекот останува со празнина во срцето. Знаеш ли што вели Соломон? - „Презедов големи работи: си изградив куќи, си насадив лозја,си уредив градини и садници и посадив таму секакви овошни дрвја;си направив водостои за поливање на ливадите, во кои растат дрвјата;придобив слуги и слугинки, имав и слуги родени во домот мој; имав и крупен и ситен добиток, повеќе од сите, што беа пред мене во Ерусалим;насобрав сребро и залто и скапоцености од цареви и области; си доведов пеачи и пеачки и тоа, што ги насладува синовите човечки.И така станав јас поголем и побогат од сите, што беа пред мене во Ерусалим; а и мудроста моја остана со мене.Што и да посакаа очите мои, не им откажував, не му забравував на срцето свое никаква веселба, бидејќи срцето мое се радуваше со сите мои трудови; и тоа ми беше дел од сите мои трудови.И се обѕрнав, та погледнав на сите мои дела, што ги беа извршиле моите раце, и на трудот, со кој се бев трудел, извршувајќи ги: и ете – сe беше суета и мака за духот, и немаше од нив полза под сонцето!“ ( Проп. 2:4-11). Светската радост дава нешто привремено, што е пријатно само во моментот, не го дава она што духовната радост го дава. Духовната радост е небесен живот. Оние кои го поминале Крстот и духовно воскреснале, живеат во велигденска радост „Велигден, Господов Велигден“!


Свети Пајсиј Светогорец

Comments