,,Путирот за малку ќе му испаднеше од рацете“.

 ,,Путирот за малку ќе му испаднеше од рацете“.

Од мемоарите за Свети Гаврил Грузијски на игуманијата Елисавета (Зедгенидзе).






Отец Гаврил се однесуваше како будала, а некои го осудија. Понекогаш пиеше и тоа ги збуни луѓето. Еден ден ми вели: „Ајде да одиме во Крстовиот манастир, таму ќе правиме такви шеги“. Беше невозможно да не се послуша. Влегол во продавницата и купил вотка. Потоа ми рече: „Молете се за милостина, нека ни дадат леб и сол“. А јас цел ден седев како просјак, не ми даваа пари, туку храна - сирење, леб, домати. Тогаш отец Гаврил направи салата од оваа милостина, ја постави трпезата на камен и рече:

- Ајде да се напиеме.

- Оче Гаврил, не можам.

„Да, те благословувам“, ја прекрсти водката, ми ја подаде, јас ја испив. И испадна дека е вода. Можеш ли да замислиш? Обична вода.

Понекогаш старецот беснееше, а тоа секогаш ме мачеше: зошто пие и прави такви скандали? Иако отец Гаврил никогаш не беснеел баш така, секогаш имало причина: или лошо се молеле, или се случило нешто лошо. Еднаш влегов во неговата ќелија и тој рече: „Сега ќе ти кажам како почнав да пијам.“ Ги прочита моите мисли, ги виде моите сомнежи и почна да раскажува.

Јас, вели, служев во Гори, штотуку ме поставија за игумен. Никогаш порано не сум испил ни капка алкохол. Ни кажаа дека патријархот Илија II доаѓа и ќе служи овде. Подготовките се започнати. И сега патријархот пристигна, служи, литургијата трае...

Еден свештеник влезе во олтарот, тој беше многу пијан и сакаше да му пријде на патријархот и да го земе неговиот благослов. Но, наместо тоа, тој за малку ќе се судреше со патријархот Путирот за малку ќе му испаднеше од рацете. Патријархот строго погледна во овој свештеник и рече:

- Излези од олтарот и застани во близина на црквата. И тогаш ќе излезам и ќе разговарам со тебе.

Отец Гаврил долго се сеќаваше на оваа епизода, не можеше да го „свари“ она што се случи, го осуди свештеникот: „Зошто е толку пијан, па дури и оди во олтарот, па дури и кај Патријархот, кој за малку ќе го испуштеше Путирот“.

Поминаа две години. И повторно патријархот дојде кај нив и да служи литургија. А пред богослужбата отец Гаврил бил повикан на погребот, едноставно го молеле да дојде, а тој не можел да одбие, го извршил барањето. Но, сопствениците не сакале да го пуштат додека не се напил за покојникот. Отец Гаврил одбил, но сопственикот инсистирал - тој едноставно не го пуштал да излезе додека не се напие, а отец Гаврил веќе доцнел на патријаршиската служба. Што да правам - се согласив.

Зедов чаша, испив само малку... и се опијанив од една голтка. Никогаш не пиеше. После тоа, тој истрча во храмот, истрча во олтарот и... се повтори истата приказна: сега отец Гаврил, барајќи благослов од патријархот, кој за малку ќе го испуштеше Путирот. И, вели, таа слика веднаш блесна пред мене, се сетив на пијаниот свештеник и сфатив дека сум казнет што го осудив. После тоа пијам. Ова е лекција за вас: никогаш не осудувајте никого.

Но потоа отец Гаврил додал: „Или можеби затоа пијам вино, бидејќи во спротивно би се замислил како веќе да сум светител и би паднал во гордост“. Мислам дека тоа не беше страст, туку глупост: не еднаш видов дека пие и не беше пијан потоа - од него немаше ни мирис. Но, тој никогаш не престана да прави чуда. Пиел за луѓето да мислат лошо за него и да не го величаат.


Comments