Нема „мое“ или „твое“ во бракот

 Нема „мое“ или „твое“ во бракот



 Во бракот мора да постои заедништво и взаемно пренесување на материјалните и духовните добра. Сè што му припаѓа на мажот се нуди со љубов на жената. Сè што и припаѓа на жената се нуди со љубов на мажот. Кога во бракот ќе почне да се слуша зборот „мое“ или „твое“, нешто не е во ред. Нешто издава дека не чекориме по патот на љубовта. „Моите пари, мојата плата, мојот вкус, мојата желба“: ова се фрази кои често се слушаат денес, а сами по себе го издаваат недостатокот на љубов.

Се чини дека во секоја ера постоела оваа болест. Затоа слушаме како Свети Златоуст ги тестира брачните парови по ова прашање: „После бракот веќе не сте две тела, туку едно, и како вашите имоти се две, а не едно? О, среброљубие! Дали си станал човек, живо суштество и уште велиш „мое“? Ова е проклет и беден збор, а ѓаволот го предложил. Бог создал се заеднички за сите нас, и најпотребни од парите, а ти велиш дека твоите не се заеднички? Сигурно не може да се каже: „Сонце мое, моја светлина, моите води“! Сите потребни работи, значи, Бог ги направи заеднички, а вашите пари не се заеднички?“

Во случај жената да зборува за „мојата“ или „твојата“, Свети Златоуст го советува мажот да ја научи својата жена, но со многу добрина: „Излегува од нејзината душа главно ова: „мое“ и „твое“ . Ако ти каже „мое“, кажи ѝ: „Што мислиш твое, не разбирам. Јас немам ништо свое, па како велиш „мое“, кога сè е твое?... Сè е твое, а јас сум твој“. Овој говор не е говор на додворување, туку на многу мудрост... Па кажи: „И јас сум твој, чедо мое. Така ме советуваше апостол Павле, велејќи: Не владее мажот од исто тело, туку жената. Ако јас немам власт над моето тело, но вие имате власт, многу повеќе јас немам власт над парите“... Така, со тоа што го кажувате, научи ја никогаш да не кажува „мое и твое“.


јеромонах Григориј

Comments