Многу е тешко да се дијагностицира гордоста во себе. Но, еве неколку симптоми...


 





Многу е тешко да се дијагностицира гордоста во себе. Но, еве неколку симптоми:

 


Запомнете и плашете се од две помисли:

Еда вели: ти си Светец,

а другата: нема да се спасиш.

И двете помисли доаѓаат од непријателот

(т.е. ѓаволот) и немаат вистина во нив.

Но, треба да размислите:

Јас сум голем грешник,

но сочувствителниот Господ многу ги сака луѓето и ќе ми ги прости гревовите.

Лукавите помисли ја напрегаат гордата душа, и ако не е понизен, нема да најде одмор од нив.

 Во заблуда се паѓа или поради неискуство или поради гордост.

 Ако видите некаква визија или слика или сон , не верувајте.

Многу е тешко да се дијагностицира гордоста во себе .

Но, еве неколку симптоми:

Ако те навредат непријателите (демоните).

или те измачуваат лоши помисли,

тоа значи дека немаш понизност.

За ова, дури и ако не ја сфативте вашата гордост, понизете се.

Ако сте раздразливи или, како што велат, нервозни, ова е вистинска катастрофа .

И ако некој страда од пароксизми и фобии , овие болести се лекуваат со покајание,со скромен став и со љубов кон брат ти,дури и кон непријателите.

 Како е можно да знаеме дали Господ нè сака или не?

Еве ги особините:

Ако ревносно се бориш со гревот,тогаш Господ те сака.

Ако сакаш непријатели, уште повеќе си мил на Бога.

И ако ја имаш душата за луѓето,

тогаш ти си многу драг на Господа

кој и душата ја даде за нас.

 И јас кога бев во светот,

Размислував како до среќа на земјата:

здрав сум,

елегантен,

богат,

луѓето ме сакаат

- и јас ја имав оваа амбиција.

Но, кога Го познав Господа со Светиот Дух, почнав да размислувам сета слава на светот како чад расфрлан од ветрот.

Господ го дава рајот

и Неговото Царство на секој што се кае.

Во Неговата богата милост Тој не се сеќава на нашите гревови,  како што не се сети на гревовите на разбојникот на Крстот.

Ако мислиш лошо за луѓето,

тоа значи дека во вас живее зол дух

и ова ти дава зли мисли против браќата.

И ако некој умре непокајан,

не простувајќи му на братот,

тогаш неговата душа ќе оди таму каде што живее злиот дух, која ја опседнала неговата душа.

Таков е законот:

ако ми простите тоа значи дека Господ и тебе ти простил.

Но, ако не му простиш на братот, тоа значи дека твојот грев останува со тебе...


Свети Силуан Атонски 


 

Comments