Свети Порфириј до римокатолички монах: Благодатта Божја кон нас православните ги открива тајните!

 Свети Порфириј до римокатолички монах: Благодатта Божја кон нас православните ги открива тајните!


Раскажување на еромонах Атанасиј, сегашен митрополит Лимасолски


За секој човек што му пријде, отец Порфириј (сега Свети Порфириј) беше откровение.


А тоа се случи и со неправославните. Дозволете ми да ви кажам една многу типична приказна.

Еднаш, кога бевме во Неа Скити, угостивме еден римокатолички монах, кој беше дојден на Света Гора, за да се запознае како живеат монасите овде и, воопшто, со целиот аскетски живот и држава на Света Гора.

Му кажавме за старецот Порфириј, а кога отиде во Атина, отиде и го најде.

Штом го виде старец Порфириј, без ништо да го праша, почна да му го опишува манастирот во кој живеел овој монах во Италија и начинот на живот во овој манастир.

Па дури и му опишал соседен женски манастир што го надгледувале овие монаси и му кажале неверојатни детали за сите монахињи таму!

Овој монах буквално остана без зборови, бидејќи за прв пат во животот сретнал таква личност. А кога се врати на Света Гора, ни рече: „Ако некој ми ги каже овие работи, што видел и што слушнал, сигурно нема да му верувам.

Како е можно тој да биде во Грција и нашиот манастир во северна Италија и да ми зборува за сите овие работи, да ми зборува за монасите, да ми зборува за монахињите, за секоја од нас посебно“?

И како што ни кажа овој монах, кога го прашал старец Порфириј како го гледа сето тоа, тој одговорил:

Божјата благодат кон нас православните ги открива тајните“.




Comments