ШТО ДА ПРАВИТЕ КОГА ЌЕ ВЕ НАВРЕДАТ?

ШТО ДА ПРАВИТЕ КОГА ЌЕ ВЕ НАВРЕДАТ?


Што да правите кога е навредливо и кога не можете да се справите со навредата? Некако, оптинскиот старец Никон добил писмо со навреди и клевети. Во главата на старецот блесна мислата: „Кој можеше да го напише ова? Од кого е писмото? Но, тој веднаш се собра: „Никон, не е твоја работа, не мора да прашуваш кој напишал. Ако Господ дозволил, тогаш нека биде. Значи, имаш гревови за кои треба да страдаш.“

Ако човек се постави на овој начин, сè во неговиот живот ќе си дојде на свое место. И тоа е, има такви „христијани“ кои можат толку да се навредат што ќе почнат да се огорчуваат, да креваат врева, а потоа да престанат да зборуваат и можат да молчат една недела, па дури и еден месец - да чуваат зло и незадоволство. Се случува да треба да се направи забелешка на некоја личност, да се предложи нешто, но во овој случај секогаш мора да се запаметат зборовите на мудриот Соломон: „Откријте го разумното - тој ќе ве сака, не укорувајте го лудиот - тој ќе те мрази“. 

Еден постар свештеник напиша за себе: „Јас сум како куче. Понекогаш кучето ќе му речат: „Тргни се одовде! „- ќе се оддалечи; ќе отиде и ќе седне - чекајќи како сопственикот да го води понатаму. И ако сопственикот повторно го викне: „Дојди овде! “ - повторно замавнува со опашката и со љубов трча до сопственикот, не памети зло. Кога некој ќе ме искара, ме избрка, јас се оддалечувам од него. Но, ако тој некој дојде кај мене и се покае, побара прошка, јас повторно го прифаќам со љубов и не се навредувам од него. Само ми е драго што дојде кај мене и се покаја.

Пред сè, треба да разбереме дека нашиот живот е училиште, и сè што ни дозволува Господ - таги, искушенија - тоа се лекции, тие се неопходни за да се развие трпеливост, смирение, да се ослободиме од гордоста, огорченоста. А Господ, кога ни ги дозволува, гледа како ќе се однесуваме: ќе се навредиме или ќе го задржиме мирот во душата. Зошто сме навредени? Тоа значи дека сме заслужиле, на некој начин сме згрешиле... За да избегнеме каква било навреда или иритација, за да се смири душата во Бога, мора многу да трпиме од ближните - и прекор, и навреди, и секакви неволји.

 Нема потреба да кажувате лоши зборови ако сте навредени. Само помислете во себе: „Господ ми даде можност да се зајакнам во трпеливоста, за да ми се смири душата“. И нашите души ќе се одморат. И ако почнеме: „Зошто ме клевети, лаже, ме навредува? Јас! .. „И да одиме да се продаваме. Тоа е духот на сатаната кој живее во човекот. Никогаш нема да се одмориме додека не научиме да трпиме. Ајде да станеме хистерични. Ако некој не навредил, не навредил, не треба да собираме информации за одмазднички напад, не треба да добиваме „компромитирачки докази“ за оваа личност во различни агли:

„Еве, тој е таков и таков ...“; нема потреба да го чекате вистинскиот момент за да му го истурите овој пад на главата. Христијанинот, ако дознае дека овој зборува лошо за него, веднаш треба да се понизи: Господи, нека биде волјата Твоја! За гревовите ми треба! Ништо, ќе преживееме. Сè ќе биде разбиено, разбиено! „Треба да се научите. И тогаш некој кажа нешто и не можеме да се смириме додека не му кажеме на ближниот сè што мислиме за него. И овие „мисли“ сатаната ни ги шепоти во уши, а ние по него повторуваме секаква нечистотија. Христијанинот мора да биде миротворец, да носи само мир и љубов за сите. Никакво гадење - без огорченост, без иритација - не треба да има кај некоја личност. Зошто сме обесхрабрени?

Не од светоста, се разбира! Затоа што сме обесхрабрени затоа што многу се залажуваме, многу внесуваме во главата, ги гледаме само гревовите на ближниот, но не ги забележуваме своите. Ние сееме туѓи гревови, но од празно зборување, од осудување, од човекот се оддалечува благодатта Божја, а тој се споредува со неми суштества. И тука се може да се очекува од човек. Таквата душа никогаш нема да добие мир и одмор. Христијанинот, ако гледа некои недостатоци наоколу, се труди се да покрие со љубов. Никому не кажува, никаде не шири нечистотија. Ги измазнува и ги покрива туѓите гревови за да не се огорчи, туку да се исправи. Кај Светите отци е кажано: „Покриј го гревот на братот свој, и Господ ќе те покрие тебе“.

И има еден вид на луѓе кои, ако забележат нешто, веднаш се обидуваат да го пренесат на други луѓе, на други души. Човек во ова време се возвишува: „Колку сум мудар! Знам сè и не го правам тоа“. И ова е нечистотијата на душата. Ова е валкана душа. Христијаните не се однесуваат така. Тие не ги гледаат туѓите гревови. Господ рекол: „За чистите сè е чисто , а за осквернетите и неверните нема ништо чисто“(Тит 1:15).

Архимандрит Амвросиј Јурасов

Comments