Душата ми е жедна за Господ и со солзи Го молам...


 





Душата ми е жедна за Господ и со солзи Го молам. Како да не те прашам? Ти прво ме побара и ми даде да ја вкусам сладоста на Светиот Дух, а мојата душа Те засака до крај.

Ги гледаш, Господи, мојата тага и моите солзи... Да не ме привлечеше со Твојата љубов, немаше да Те прашам како што Те молам. Но Твојот Свети Дух ми даде дар да те запознаам и душата ми се радува, зашто Ти си мој Бог и мој Господ и жеден сум за Тебе до солзи.

Мојата душа копнее по Бога и Го молам, со солзи. Милостив Господи, го гледаш мојот пад и мојата тага. Но понизно ја молам Твојата милост: дарувај ми, на грешникот, благодатта на Твојот Свети Дух. Споменот за него го наведува мојот ум повторно да ја открие Твојата милост.Господи, дај ми дух на смирение, да не ја изгубам повторно Твојата благодат и повторно да почнам да тагувам по неа, како што Адам тагуваше за небото и за Бога.

Во првата година од мојот живот во манастирот, мојата душа го запозна Господа во Светиот Дух.

Господ многу не сака, тоа го научив од Светиот Дух што Господ ми го даде во големата милост.

Се разбудив и се подготвувам за смрт и вистината ја пишувам од љубов кон народот.

Духот Христов, кој Господ ми го дал, сака сите да се спасат, секој да го запознае Бога.

Господ му дал рај на крадецот, така ќе му даде рај на секој грешник. Бев полош од смрдливо куче поради моите гревови, но кога почнав да барам прошка од Бога, Тој ми даде не само прошка, туку и Светиот Дух, и така, во Светиот Дух го запознав Бога.

Ја гледаш ли љубовта што Бог ја има кон нас? Кој, навистина, би можел да ја опише оваа Негова милост?

Браќа мои, паѓам на колена и ве молам, верувајте во Бога, верувајте дека постои Светиот Дух, кој сведочи за Бога во сите наши цркви и во мојата душа.

Светиот Дух е љубов. И оваа љубов ги поплавува сите души на небесните Светители. И истиот Свет Дух е на земјата, во душите на оние што го љубат Бога.

Во Светиот Дух сите небеса ја гледаат земјата, ги слушаат нашите молитви и му  ги презентираат на Бога.

Господ е милостив, мојата душа го знае ова, но не можам да го опишам. Тој е крајно кроток и смирен и кога душата ќе Го види, тогаш се менува и се исполнува со љубов кон Бога и ближниот и самата станува кротка и понизна. Но, ако човекот ја изгуби оваа благодат, тогаш ќе плаче како Адам по неговото протерување од рајот. Адам беше во болка и целата пустина го слушаше неговото офкање, солзите му беа горчливи од тага и плачеше многу години.

Така и душата што ја спознала Божјата благодат, а потоа ја изгубила, плаче по Бога и вели:

Душата ми е жедна за Господ и Го барам со солзи.

Јас сум голем грешник, а сепак ја видов неизмерната љубов и милост Божја кон мене.

Од моето детство се молев за оние што ме навредуваа и велев: Господи, не им ги припишувај гревовите за тоа што ми го прават. Но, иако сакав да се молам, не ги избегнував гревовите. Но Господ не се сети на моите гревови и ми даде љубов кон луѓето. Мојата душа сака целиот свет да се спаси, сите да влезат во Царството Небесно, да ја видат славата Господова и да уживаат во љубовта Божја.

Судам според моето искуство: Ако Господ толку многу ме сакаше, тоа значи дека ги сака сите грешници, исто како што ме сакаше мене.

О, љубов Господова! Немам сила да ја опишам, бидејќи е бескрајно одлична и прекрасна.

Божјата благодат дава сила да се сака Возљубениот. Тогаш душата постојано е привлечена кон молитвата и не може да го заборави Господа ниту за секунда.

Милостив Господи, како не си го заборавил својот грешен слуга, туку полн со милост ме виде од славата своја и ми се јави на неразбирлив начин.

Секогаш те навредував и те жалев. Но ти, Господи, за моето мало покајание ми даде да ја знам твојата голема љубов и твојата неизмерна добрина.

Твојот весел и нежен поглед ми ја израдува душата.

Што да ти возвратам, Господи, или каква пофалба да Ти принесам?

Ти ја даваш Својата благодат, за срцето непрестајно да гори од љубов - и повеќе да не наоѓа одмор, ниту ноќ, ниту ден, од Божествената љубов.

Твојот спомен ја грее мојата душа, на која ништо на земјата не почива освен Тебе. Затоа Те молам со солзи, и пак Те губам, и пак умот копнее по Твојата сладост, но Ти не го покажуваш Твоето Лице, кое душата ми го посакува ноќе и дење.

Господи, дај ми да те сакам само Тебе.

Ти ме изгради, Ти ме просветли со Свето крштевање, Ти ги простуваш моите гревови и ми даваш благодат да се причестам со Твоето Свето Тело и Крв. Дај ми сила секогаш да останам блиску до Тебе.

Господи, дај ми го покајанието на Адам и Твоето Свето смирение.

Мојата душа копнее по земјата и копнее по небото.

Господ дојде на земјата за да не одведе таму каде што живее, Неговата вечна Мајка, која Му служеше на земјата за наше сопствено спасение, и учениците и следбениците Господови.

Господ не повикува таму, и покрај сите наши гревови.

Таму ќе ги видиме Светите Апостоли, кои се прославуваат како проповедници на Евангелието. Таму ќе ги видиме Светите пророци и архиереи, учителите на Црквата. Таму ќе ги видиме Светителите, кои со пост се мачеле да ги смират своите души. Таму се прославуваат Светите преку Христа, Кој го победи светот.

Таму ќе се прослават сите, оние кои се победија себеси, оние кои се молеа за целиот свет и ја презедоа на себе тагата на целиот свет, затоа што ја имаа љубовта Христова - а љубовта не може да трпи загуба ниту на една душа.

Мојата душа сака да е таму. Но, таму нема да влезе ништо нечисто, бидејќи тие влегуваат со големи таги, со многу солзи, со скршен дух. Само децата, кои ја зачувале благодатта на Светото крштевање, поминуваат таму без тага и Го познаваат Господа во Светиот Дух.

Мојата душа копнее по Бога и се моли дење и ноќе, бидејќи името Господово е слатко и посакувано од душата што се моли и ја привлекува кон љубовта Божја.

Живеев долго време на земјата и слушнав и видов многу работи. Слушнав многу музика која ми ја допре душата. И размислував како, ако оваа музика е толку слатка, тогаш многу повеќе небесната мелодија треба да ја радува душата, каде што Го слават Господа во Светиот Дух за Неговите страсти.

Душата живее долго на земјата и ги сака земните убавини. Ги сака небото и сонцето, ги сака прекрасните градини, морето и реките, шумите и ливадите. И душата сака музика и сите овие земни нешта ја прават среќна. Но, кога ќе се сретне со нашиот Господ Исус Христос, тогаш повеќе не сака да ги гледа земните работи.

... Господи, колку го сакаш човекот! …

... Господи, удостој нè за дарот на Светиот Дух, за да ја разбереме Твојата слава и да живееме на земјата во мир и љубов. Нека нема војни, злоба и непријатели и нека владее само љубовта - тогаш нема да има повеќе потреба од војска и затвори и животот ќе биде лесен по целата земја. …

... Знам, Господи, дека го сакаш својот народ, но луѓето не ја разбираат Твојата љубов, и сите народи на земјата се вознемирени, а нивните мисли се како облаци што ги носи ветрот на сите места. 

... Колку е бескрајна Божјата милост за нас! …

... Многу богати и моќни би платиле многу за да го видат Господа или Неговата Пресвета Богородица, но Бог се јавува на смирената душа, а не на богатството. …

... Има луѓе кои на своите непријатели или на непријателите на Црквата им посакуваат загуба и страдање во огнот на пеколот. Тие размислуваат вака, бидејќи Светиот Дух не ги научил на љубовта Божја. Кој навистина го научил, лее солзи за целиот свет.

Велиш дека е криминалец и да гори во огнот на адот. Но, јас те прашувам: ако Бог ти даде добро место на рајот и го видиш фрлен во пламен оној на кого си го посакувал тоа, зарем нема да го сожалуваш, кој и да бил тој, дури и да бил непријател на Црквата? …

... Господи, сите народи се дело на Твоите раце. Отстрани ги од непријателството и омразата и дај им покајание, за сите да ја знаат Твојата љубов. …

... Господи, рашири ја Твојата благодат на земјата. Дај им на сите народи на земјата да ја вкусат Твојата љубов, да научат дека нè сакаш како мајка и уште повеќе. Затоа што и мајка може да го заборави своето дете, но Ти никогаш, затоа што го сакаш Твоето создание бескрајно и љубовта не може да заборави. …

... Кога светот би ја знаел силата на Христовите зборови:

„Учете од мене дека сум кроток и смирен по срце“, тогаш целиот свет, целата вселена би ги напуштил сите науки и би ја научил само оваа небесна наука. …

... И ако никој не научи на смирение и љубов тогаш Господ нема да му даде знаење за Себе. Но, душата која вистински Го спознала Господа во Светиот Дух и била ранета од Неговата љубов, веќе не може да Го заборави, но како што болниот постојано се сеќава на својата болест, така и душата што го љуби Господа секогаш се сеќава на Господ и Неговата љубов за целото човештво. …

Сега не ја разбирате мојата љубов кон вас, но ќе дојде време кога Светиот Дух ќе ви даде да ја разберете.

Не доцни, дојди кај мене. Ве чекам со копнеж како возљубени деца и ќе ви го дадам својот мир и ќе имате радост, а вашата радост ќе биде вечна…

... Затоа, браќа, со сета своја сила чувајте го мирот Божји, кој бесплатно ви е даден. А ако некој не малтретира, да го сакаме, макар и со труд, а Господ гледајќи го нашиот труд, ќе ни помогне со Својата благодат. …

... Каква радост ни е што Господ не само што ни ги простува гревовите, туку и на душата ѝ дава Свое знаење, само ако е понижена. И последниот сиромав може да се смири себеси и да го спознае Бога со Светиот Дух. Не се потребни ниту пари ниту титули за да се запознае Бог, туку само смирение. Господ дава бесплатно, само благодарение на Неговата милост. Порано не знаев, но сега ја гледам Божјата милост секој ден, секој час, секоја минута јасно. Господ дава мир дури и пред спиење и без Бог нема мир во душата. …

... Небото го украси со ѕвезди, етерот со облаците, земјата со морињата, реките и зелените градини каде што птиците црцорат, но мојата душа само Те сакаше и не го посакува овој свет, дури и да го убаво е. …

... Каде живееш, моја светлина? Гледаш како те барам со солзи. Да не ми се откриеше, не би можел да Те прашам сега како што правам. Но Ти самиот ме побара мене, грешникот, и ми даде да ја познаам Твојата љубов, Ти ми дозволи да видам дека Твојата љубов кон нас Те доведе до Крстот и умре во болка заради нас. Ти ми даде да знам дека Твојата љубов Те спушти од небесата на земјата, дури и во Адот, за да ја видиме Твојата слава. …

...Грешниот живот е смрт на душата, додека љубовта Божја е рајот на душата, во кој живеел нашиот татко Адам пред падот.


Свети Силуан Атонски 

Comments