Денот на Причеста е посебен ден за христијанинот, кога мистериозно се соединува со Христос.



Денот на Причеста е посебен ден за христијанинот, кога мистериозно се соединува со Христос. По причестувањето, мора да се замоли од Господа да помогне да се задржи Дарот достоен и да не се врати на поранешните гревови.


Треба да се обидете веднаш да не се втурнувате во работата по Причест, туку обидете се да барате барем капка тишина дадена на читање и размислување.

Потребно е особено да се заштитите во првите часови по Причест: во тоа време, непријателот на човечката раса се обидува на секој можен начин да ви наштети. Добивањето е полесно отколку чувањето; светилиштето може да биде навредено од непочитување на однесување, конфликт, осуда, неумереност, гужва. На денот на Причеста треба да се биде особено внимателен на зачувувањето на мирот во душата и односите со другите.

Свети Тихон Задонски: „После причестувањето, треба да покажете исправка, да посведочите љубов кон Бога и ближниот, благодарност, вредна ревност за нов, свет и беспрекорен живот“.

Наместо покајани вечерни молитви на овој ден, може да биде корисно ноќе да го читате:

  АКАТИСТ КОН ПРЕСЛАТКИОТ ГОСПОД НАШ ИСУС ХРИСТОС!

КОНДАК 1

Војводо и Господи, Бранителу наш, и на адотот Победителуː јас, созданието Твое и работ Твој, кој од вечната смрт избавен сум, пофалби Ти оддавамː Ти Кој неизречено милосрдие имаш, од секоја беда ослободи ме мене кој повикувамː

Исусе, Сине Божји, помилуј ме!

Слегувањето на Христос во пеколот (Матеј 12:40 ), (1. Петрово 3:18-19 ).

Икос 1

На Ангелите Создателу, и Господи на Силите, отвори го немоќниот ум и јазик мој за пофалба на пречистото име Твое, како што во дамнина на глувиот и немиот, слухот и јазикот им го одврза, па зборуваа повикувајќи вака:

Исусе сѐчудесен, на ангелите удивление

Исусе сѐсилен, на прародителите избавление;

Исусе преслатки, на патриарсите величание;

Исусе преславен, на царевите укрепување;

Исусе сѐљубов, на пророците исполнение;

Исусе прекрасен, на мачениците оснажение;

Исусе претихи, на монасите радост;

Исусе премилостив, на презвитерите сладост.

Исусе сѐмилосрден, на посниците воздржание;

Исусе сѐслатки, на преподобните радование;

Исусе пречесен, на девствените целомудрие; 

Исусе предвечен, на грешниците спасение.

Исусе Сине Божји помилуј ме!

Исцелување на глув и врзан јазик (Марко 7:31-37 )


КОНДАК 2

Како што во она време, Господи, гледајќи ја вдовицата како силно плаче, се умилостиви, и синот нејзин кој на погребение носен беше го воскресна; така и кон мене смилувај се, Човекољупче, и воскресни ја со грев усмртената душа моја, која ти повикуваː Алилуја!

Воскресение на синот на наинската вдовица (Лука 7:11-16 )


ИКОС 2

Разумот неопитен да го разбере сакајќи, Филип глаголашеː Господи покажи ни Го Оца. А Ти му одговориː Толку време со Мене си, зарем не позна дека Отецот е во Мене, и Јас во Оца Сум?

Затоа јас, Неопитни, со страв Ти повикувамː

Исусе, Боже предвечен;

Исусе, Цару сѐсилен.

Исусе, Владико долготрпелив;

Исусе, Спасе премилостив.

Исусе Пазителу преблаг мој;

Исусе, очисти го гревот мој.

Исусе, отми ги беззаконијата мои;

Исусе, отпушти ги неправдите мои.

Исусе, надеж моја не оставај ме;

Исусе Помошнику мој, не отфрлај ме.

Исусе, Создателу мој, не заборавај ме;

Исусе, Пастиру мој, не погубувај ме.

Исусе Сине Божји, помилуј ме!

Одговор на Спасителот на апостол Филип (Јован 14:8-11 )


КОНДАК 3

Со Силата Вишна, Исусе, апостолите кои во Иерусалим седеа, ги облече, и мене соголениот од секое доброчинство, со Топлината на Светиот Дух облечи ме, и дај ми со љубов да ти пеамː Алилуја!

Слегувањето на Светиот Дух врз апостолите (Дела 2:1-18)


ИКОС 3

Имајќи богато милосрдие, Исусе, митарите и грешниците, и неверниците ги призва; не презри ме и мене сега, ним подобниот, но како бесценето миро, прими ја оваа песнаː

Исусе Сило непобедлива;

Исусе Милост бесконечна.

Исусе Красото пресветла;

Исусе Љубов неискажана.

Исусе, Сине на Бога Живиот;

Исусе, помилуј ме мене грешниот. 

Исусе, услиши ме мене во беззаконијата зачнатиот;

Исусе, очисти ме мене во гревови родениот.

Исусе вразумии ме мене непотребниот;

Исусе освети ме мене темниот.

Исусе очисти ме мене скверниот;

Исусе возведи ме мене блудниот.

Исусе Сине Божји, помилуј ме!

Христос во домот на митарот Левиј  (Лука 5:27-32 )


КОНДАК 4

Внатрешна бура од помисли сомнежливи имајќи, Петар почна да тоне; Но гледајќи те во телото, Исусе, и одејќи по водите, знаејќи те како вистински Бог и откако ја прими раката на спасението, рече: Алилуја!

Одење на Исус Христос по водите (Матеј 14:22-33 )


ИКОС 4

Слушајќи, Господи, кај по пат минуваш, слепиот извикаː

Исусе, Сине Давидов, помилуј ме!

А Ти дозивајќи го, очите му ги отвори.

Така, просвети ги, со милоста Своја, духовните очи на срцето мое, мене кој воспевам и глаголамː

Исусе, на небесните Создателу;

Исусе на земните Искупителу.

Исусе, на преисподните Истребителу;

Исусе, на сета твар Украсителу.

Исусе, на душата моја Утешителу;

Исусе, на умот мој Просветителу.

Исусе, на срцето мое Веселие;

Исусе, на телото мое Исцеление.

Исусе, Спасе мој, спаси ме;

Исусе, Светлост моја, просвети ме.

Исусе, од секаква мака избави ме;

Исусе, мене недостојниот спаси ме. 

Исусе, Сине Божји, помилуј ме!

Исус Христос исцелува слеп човек во близина на Ерихон (Лука 18:35-43 )


КОНДАК 5

Како што во дамнина, со божествената Крв Своја од клетвата законска нѐ избави, Исусеː така избави нѐ од стапицата во која змијата нѐ заплетка со плотски страсти, и блудни искушенија и зло униние, нас кои Ти повикувамеː Алилуја!

Христос го откупува човештвото со Својата крв(1 Петар 1:17-20 ), (Гал.3:13 ), (Отк. 5:9 )


ИКОС 5

Гледајќи ги младите евреи во образ човечки Оној Кој со рака човекот го создаде, и разбирајќи дека е Он – Владиката, поитаа да со гранчиња почит му оддадат, воспевајќи Осана! Ние пак песна Ти принесуваме, глаголајќи:

Исусе Боже вистински;

Исусе Сине Давидов;

Исусе Цару преславен;

Исусе Агнецу непорочен;

Исусе Пастиру прекрасен;

Исусе Пазителу во младоста моја;

Исусе Чувару во јуноста мој;

Исусе похвало во староста моја;

Исусе надеж во смртноста моја;

Исусе животу по смртта моја;

Исусе утешение мое на Судот Твој;

Исусе желбо моја, не посрамувај ме тогаш;

Исусе, Сине Божји, помилуј ме!

Влегување Господово во Ерусалим(Матеј 21:8-9 ), (Марко 11:8-10 ), (Јован 12:12-13 ), (Лука 19:37-40 )


КОНДАК 6

На проповедниците богоносни проповедите и словата исполнувајќи ги, Исусе, на земјата се јави, и несместлив, со луѓето поживеа земајќи ги на Себе болестите наши. Така, со раните Твои исцелени, научивме да Ти пеемеː Алилуја!

(1 Коринтјаните 15:3 ), (1. Петрово 2:24 )


ИКОС 6

На вселената ѝ заблеска светлоста на вистината Твоја, и се сотре прелеста демонскаː а идолите, Спасе наш, не поднесувајќи ја крепоста Твоја, паднаа. Ние пак, спасение добивајќи, Ти воспеваме;

Исусе Вистино, што прелеста ја одгонува;

Исусе Светлино, што секоја светлост ја надминува!

Исусе Цару, што секоја крепост ја надминува;

Исусе Боже, Кој во милост секогаш пребива!

Исусе, Лебу животен, насити ме мене гладниот;

Исусе, Извору на разум, напој ме мене жедниот!

Исусе, Одеждо на веселие, облечи ме мене трулежниот;

Исусе, Покрову на радост, покриј ме мене недостојниот!

Исусе, Подателу на просителите, дај ми плач за гревовите мои;

Исусе, наоѓање на искателите, најди ја душата моја!

Исусе, Ти Кој им отвораш на оние што чукаат, отвори го бедното срце мое;

Исусе, Искупителу на грешните, очисти ги беззаконијата мои!

Исусе, Сине Божји, помилуј ме!

(Езек.30:13 ), (Тов.14:6 ), (Отк. 14:11 ), (Ис.2:18 ), (Ис. 2:20 ), (Ис.31:7 ), (Зах.13:2 )


КОНДАК 7

Сакајќи сокриената од вавек Тајна да ја откриеш, како овца на заколение Си бил воден, Исусе, и како јагне нем пред оние кои го стрижат. И како Бог од мртвите Си воскреснал, и со слава на небесата Си се вознел, и нас со Себе Си нѐ подигнал, кои воскликлнувамеː Алилуја!

Апостол Филип и етиопјаниот (Дела 8:26-40 )


ИКОС 7

Прекрасна тварта ни ја покажа, Творецот нам јавувајќи ни сеː Бессемено од Девојка се воплоти, воскресна не кршејќи го печатот од гробот, и при апостолите, низ врата затворена, со телото влезе; зарад-тоа восхитувајќи се да запеемеː

Исусе, Слово несогледливо;

Исусе, Сила несовладлива!

Исусе, Мудрост непоимвлива;

Исусе, Божество неописиво;

Исусе, Господство неизмерно! 

Исусе, Царство непобедливо;

Исусе, Владичество бесконечно!

Исусе, Крепост највисока;

Исусе, Власт вечна!

Исусе, Творче мој, уштедри ме;

Исусе, Спасе мој, спаси ме!

Исусе, Сине Божји, помилуј ме!

(Матеј 1:23 ), (Јован 20:19-20 ).


КОНДАК 8

Гледајќи како Бог чудесно се вочовечи, да отстапиме од суетниот свет и умот свој кон божествени нешта да го исправимеː Зашто затоа Бог на земјата слезе, да нѐ возведе на небесата нас кои му воспевамеː Алилуја!

(Отк. 19:6 )


ИКОС 8

Сиот беше меѓу земните, и од небесните не отстапи, Безмерен, кога нас-ради доброволно пострада, и со смртта Своја нашата смрт ја умртвиː и со воскресение живот им подари на оние кои воспеваатː 

Исусе сладост на срцето;

Исусе крепост на телото;

Исусе светлост на душата;

Исусе бистрина на умот!

Исусе радост на совеста;

Исусе надеж сигурна!

Исусе памјат предвечна;

Исусе похвало висока;

Исусе славо моја возвишена!

Исусе желбо моја не отфрлај ме;

Исусе пастиру мој побарај ме! 

Исусе Спасе мој спаси ме!

Исусе, Сине Божји, помилуј ме!

(Римјаните 5:10 )


КОНДАК 9

Сета ангелска природа непрестајно го слави Твоето пресвето име Исусе на небото: Свет, Свет, Свет, извикувајќи; но ние, грешниците на земјата, викаме со смртни усни: Алилуја.

(Ис.6:3 ), (Отк. 4:8 )


ИКОС 9

Говорници речити, како риби безгласни пред Тебе гледаме, Исусе Спасе наш, немоќни да објаснат како, и како Бог неменлив и како совршен Човек постоиш; ние пак, од Таиството восхитени, со вера воспевамеː

Исусе, Боже предвечен;

Исусе, Цару на царевите!

Исусе, Владико на владетелите;

Исусе, Судија на живите и мртвите!

Исусе, Надеж на безнадежните;

Исусе, Утеха на нажалените!

Исусе, Слава на убогите!

Исусе, не суди ми по делата мои;

Исусе, очисти ме по милоста Твоја;

Исусе, одгони го унинието од мене;

Исусе, просвети ги моите мисли срдечни;

Исусе, подај ми памјат на смрт!

Исусе, Сине Божји, помилуј ме!

(Јов 12:7-9 )


КОНДАК 10

Сакајќи светот да го спасиш, Истоку на источниците, кон темниот запад – природата наша дојде, смирувајќи се Себе до смртː Затоа се превознесува Името Твое, над секое име, и од сите поколенија небесни и земни слушашː Алилуја!

(Лука 1:76-79 )


ИКОС 10

Цару предвечен, Утешителу, вистински Христе, очисти нѐ од секоја скверност, како што ги очисти десетмината прокажани, и исцели нѐ како што ја исцели среброљубивата душа на Закхеја митарот, да Ти воспеваме во умиление, извикувајќиː

Исусе, сокровиште нетлено;

Исусе, богатство непотрошливо!

Исусе, јастие крепко;

Исусе, питје неисцрпно!

Исусе, на ништите облекло;

Исусе, на вдовиците укрепа;

Исусе, на сираците Заштитнику;

Исусе, на трудбениците Помошнику!

Исусе, Наставнику на оние што патуваат;

Исусе, Кормилар на оние што пловат!

Исусе, Пристан на оние што бура ги носи;

Исусе Боже, подигни ме мене паднатиот;

Исусе, Сине Божји, помилуј ме!

Исцелување на десет лепрозни (Лука 17:12-20 ). митникот Закхеј (Лука 19:1-10 )


КОНДАК 11

Пеење сѐумилно Ти принесувам јас недостојниотː како Хананејката Ти веламː Исусе, помилуј меː Зашто имам не ќерка, ами тело што во страсти луто беснее, и во јарост пламтиː Исцеление дај ми мене, кој Ти воспевамː Алилуја!

Исцелување на ќерката Хананејка (Матеј 15:21-28 ).

ИКОС 11

Од светоподателниот Светилник на оние што во мракот на неразумие се, Кого Павле порано Го гонеше, ја слушна силата на богоразумниот глас, и ја просвети бистрината душевнаː Така и во мене просвети ги темните зеници на душата, која повикуваː

Исусе, Цару мој прекрепок;

Исусе, Боже мој пресилен!

Исусе, Господе мој пребесмртен;

Исусе, Создателу мој преславен!

Исусе, Наставниче мој предобар;

Исусе, Пастиру мој сѐштедар!

Исусе, Владико мој премилостив;

Исусе, Спасе мој премилосрден!

Исусе, просвети ги сетилата мои од страсти помрачени;

Исусе, исцели го телото мое со гревови раносано!

Исусе, очисти го умот мој од помисли суетни;

Исусе, сохрани го срцето мое од похоти лукави!

Исусе, Сине Божји, помилуј ме!

Преобраќањето на Савле: (Дела 9:3-7 )


КОНДАК 12

Благодат подај ми, Опростителу на сите долгови, Исусе, и прими ме мене кој се каам, како што го прими Петра кој се откажа од Тебе, и повикај ме мене потиштениот, како Павла кој некогаш Те гонеше, и услиши ме мене, кој Ти повикувамː Алилуја!

Петаровото покајание (Јован 21:15-17 ). Преобраќање на Савле (Дела 9:3-7 )


ИКОС 12

Воспевајќи го вочовечувањето Твое, сите Те славиме, и со Тома веруваме дека Господ и Бог Си, Кој со Оца седи и повела на живите и мртвите да им суди. Тогаш удостој ме со стоење оддесно-Тебе и мене кој ти повикувам:

Исусе, Царе предвечен помилуј ме;

Исусе, цвете благоухан, намирисај ме!

Исусе, топлино блага, огреј ме;

Исусе, Храму предвечен, засолни ме!

Исусе, одеждо светла, украси ме;

Исусе, бисеру скапоцен, заблескај ме!

Исусе, скапоцен камену просвети ме;

Исусе, сонце на правдата, озари ме!

Исусе, светлост света, освети ме;

Исусе, од болест душевна и телесна избавиме, од рака противничка отми ме;

Исусе, од оган незгаслив и од сите маки вечни ослободи ме!

Исусе, Сине Божји, помилуј ме!

Уверување на апостол Тома (Јован 20:26-28 )


КОНДАК 13

О преслатки и сѐштедри Исусе! Прими го сега ова мало моление наше, како што вдовицата двете лепти ги примиː и сохрани го достојанието Твое од непријателите видливи и невидливи, од наезда на туѓинец, од болест и од глад, од секоја скрб и рани смртни, и од идните маки избави ги сите што Ти повикуваатː Алилуја!

(Овој кондак се кажува трипатиː И потоа повторно првиот икос,

И потоа повторно првиот кондак)

Две лепти на сиромашната вдовица (Марко 12:41-44 )

ИКОС 1

На Ангелите Создателу, и Господи на Силите, отвори го немоќниот ум и јазик мој за пофалба на пречистото име Твое, како што во дамнина на глувиот и немиот, слухот и јазикот им го одврза, па зборуваа повикувајќи вакаː

Исусе сѐчудесен, на ангелите удивление

Исусе сѐсилен, на прародителите избавление;

Исусе преслатки, на патриарсите величание;

Исусе преславен, на царевите укрепување;

Исусе сѐљубов, на пророците исполнение;

Исусе прекрасен, на мачениците оснажение;

Исусе претихи, на монасите радост;

Исусе премилостив, на презвитерите сладост.

Исусе сѐмилосрден, на посниците воздржание;

Исусе сѐслатки, на преподобните радование;

Исусе пречесен, на девствените целомудрие;

Исусе предвечен, на грешниците спасение.

Исусе Сине Божји помилуј ме!


КОНДАК 1

Војводо и Господи, Бранителу наш, и на адотот Победителуː јас, созданието Твое и работ Твој, кој од вечната смрт избавен сум, пофалби Ти оддавамː Ти Кој неизречено милосрдие имаш, од секоја беда ослободи ме мене кој повикувамː

Исусе, Сине Божји, помилуј ме!


Молитва кон нашиот Господ Исус Христос


Владико, Господи Исусе Христе, Боже мој,

Ти, Koj пo неискажаното Твое човекољубие, кон крајот на вековите во тело се облече од Приснодева Марија; ја славам спасоносната Твоја промисла за мене, јас слугата Твој Владико,

Ти песнословам, зашто низ Тебе Го познав Отецот Небесен. 

Те благословувам, зашто заради Тебе и Духот Свет во светот дојде. И се поклонувам на Твојата по плот Пречиста Мајка, Која ѝ послужи така на страшната Тајна.

Ги прославувам Твоите ангелски хорови, како славители и служители на величеството Твое. Чест му воздавам на свети Јован Претеча кој Те крсти, Господи. 

Ги почитувам и пророците кои те претскажаа и светите Твои апостоли ги прославувам. Ги празнувам мачениците и свештениците Твои ги славам.

На преподобните Твои им се поклонувам и ги славословам праведните Твои. 

Таков и толку по ликови многучлен собор божествен на молитва jаc, слугата Твој пред Тебе приведувам, сештедар Боже, и прошка молам за гревовите мои, заради сите светии Твои, a уште повеќе заради светите добрини Твои, зашто си благословен вечно.

Амин!


Превод од руски јазик на македонски јазик - О.Т.

Comments