Молитвата е страшно оружје против ѓаволот

Молитвата е страшно оружје против ѓаволот.

    – Старче, се чувствувам немоќен пред секое искушение и тешкотија.

    - Не се молите? Како што бродовите во опасност испраќаат SOS сигнал, така вие постојано повторувајте: „Господи Исусе Христе, Сине Божји, помилуј ме“ и ќе добиеш помош.
Искушението еднаш ќе ме фрли во бездната ако не се молев; молитвата ме спаси. Кога живеев во манастирот Стомион, една вечер отидов во одредена пештера, која се наоѓаше на опасно место на работ на карпа. Беше многу мала, едвај се сместив таму да седам. Пред да влезам, поставив камења, бидејќи долу имаше бездна. Цела ноќ се молев. Во мугрите, среде тишина, одеднаш се слушна морничаво „ку-гу-ре-гуга“ и веднаш до мене се слушна силен удар на крилјата. Бев исплашен од изненадување.  Извикав: „Господи Исусе Христе“, и скокнав надвор. За малку ќе паднав во бездна. Но, веднаш сфатив дека тоа е искушение и продолжив да се молам, а во тоа време ушите ми зуеја од вревата.

    - Старче, кога човек се моли само со уста, без учество на умот, има ли смисла во ова?

    - Имај чувство за ова. Се разбира, тоа нема да го избрка непријателот, но, како пукање на митралез, го тера да седи и ќе го држи надвор.
    Молитвата има голема моќ, таа е страшно оружје против ѓаволот. Кажувајќи го тоа, изгледа го застрелаш ѓаволот со духовни куршуми, а тој не може да ти пријде. Еднаш, некој послушник кој живееше во скитот на Света Ана се молеше, а ѓаволот му се насмеа и постојано мрмореше: „Ммм…“ дојди“.

    - Старче, кога ме обземаат лукави или богохулни мисли и се обидувам да се молам, можеби ова го навлекува Божјиот гнев врз мене?

    - Не. ѓаволот, од својата злоба, сее лоши мисли, а вие тоа го користите за поучување во непрестајна молитва. Кажи му: „Добро е што ми ги донесе овие мисли, бидејќи го заборавив Бога“, и кажи молитва. ѓаволот, кога ќе види дека тоа ти користи, сам ќе си замине, зашто нему не му е добро тоа да ти стане повод за молитва. Кога тој ќе се повлече и повеќе не те искушува, тогаш си стекнал непрестајна молитва.

    Во секој случај, ѓаволот, несвесно, носи големи придобивки и затоа Бог го трпи. Кога живеев во Иверскиот скит, една ноќ ѓаволот се обиде да ме убие со парче плоча од таванот! Вечерта еден сиромав дојде кај колибата. Му дадов колку пари и тој си замина. Во текот на ноќта слушнав тропање на вратата. Мислев дека лицето мислеше дека имам повеќе пари и се вратив. "Кој е таму?" Јас прашав. Тишина. Потоа слушам тропање на друга врата. Запалив свеќа да свети. "Кој е таму?" пак прашувам. Тишина. Потоа слушам удари на таванот. „Ах, сега е јасно! си велам. И почна вревата! Клекнав и постојано ја повторував молитвата. Одеднаш одозгора се падна плоча: бам! Даската на таванот се скрши, а парче од плочата, со остриот крај надолу, висеше точно над мојата глава. „Гледам“, и велам, „вака ќе биде цела ноќ! Потоа следеше целоноќна служба. Кажувам молитва, а ѓаволите тропаат на покривот одозгора… Тоа беа добри целоноќни бдеење!
    Молитвата е војна со ѓааволот. Тоа значи дека ѓаволот ќе се бори бранејќи се. ѓаволите се разоружуваат само кога некој се бори со нив со храброст, што вклучува смирение на мудроста, а не себична мудрост.

Свети Пајсиј Светогорец

Comments