За прелеста на соништата

За прелеста на соништата


Залудно ти, о, многу злобниот губитник, непријател на човечките души и изумител на сите беззаконија, непрестајно ме вознемируваш со ноќни соништа - сега тажен, сега повторно радосен! Или мислиш со нив да ми ја заведеш душата и да ја натераш да им обрне внимание како да се вистинити? Исчезни, ти , нечист, бегај од мене со твоите замки!

Христос е мојот Спасител. Тој е за мене светлина и радост, пофалба и слава, непоколеблива помош и најцврст ѕид против тебе. Никогаш нема да ме потчиниш - ова го кажувам, надевајќи се на Христа - и да ме натераш да ги сметам за вистинити соништата испратени од тебе!

Те познавам од самиот почеток и знам дека си завист на мојот живот, советник на пропаста и зол змеј, а се што имаш е единствено ,,убавината,, што произлегува од Бога и го спушта во пеколот, иако понекогаш покажуваш работи кои се верни. Зашто не е за доброто на душата што го откриваш ова, покажувајќи во сон нешто вистинито, но како што рибарот не фрла гола јадица, туку става мамка, така и ти на овој начин се обидуваш полека да ја вовлечеш душата во поголем прелест и ја покориш на твоето погубно водство, за на тој начин да ја носиш на брановите на самовозвишување, а потоа да ја фрлиш во твојата најомилена бездна - гордоста.

Или со тоа што на сон ќе покажеш како христоубијците заедно со Мојсеј се во светлина, а Христос со Своите ученици во длабока темнина, да ја убеди душата да им се придружи на убијците, како што некогаш вака убедуваше со таквото видение еден монах да отстапи од вистинската вера и да го прифати богохулното еврејско неверство.

Затоа, блажен е оној што ги мрази сите твои намери, не само оние навидум лошите, туку и навидум добрите. Зашто во тебе, богохулнику, се крие семето на секое беззаконие, кое, генерирано од тебе, секогаш го задржува својот имот и лоза. Ти, од сè, најмногу се трудиш и вложуваш најголеми напори да ја заведеш душата на секој начин - понекогаш со ѕвезди, понекогаш со  гатање: со летот на птица, гледајќи ги облаците, гледајќи јачмен, брашно, грав, движење на очите, гледање во рака, итн. Со сето ова, ти, злобно, злонамерно блескаш и го фрлаш лудиот во пламенот на подземните маки. Но, ти немаш моќ и не можеш да се прекоруваш пред мислите на оние кои цврсто и со беспрекорна вера Му служат на Христа, Царот на сите и Бог. Зашто тие стојат цврсто на цврстата карпа на Неговите свети заповеди и божествената љубов, со која се уништуваат сите ваши лукавства.

Тргни се од мене со сите твои демонски искушенија! Со овие твои прелести се потсмеваат на другите, безбожните Халдејци кои навистина не ја знаат твојата злоба, гордите Италијанци и Германци кои во се ги почитуваат вашите изуми.

И не обидувај се да ме измамиш повикувајќи се на Даниил и Јосиф, кои поради нивната совршена доблест, по Божја промисла, добија мудрост одозгора да ги толкува соништата и виденијата на владетелите. Не сум достоен да ја допрам ниту сенката на овие луѓе поради моите безбројни и тешки гревови. Тие беа слични на бестелесните ангели, а јас само по надворешниот изглед и по размислувањето се разликувам од безговорните ѕверови, а во сè друго со страстите и похотите сум како нив.

Свети Максим Грк

Comments