Расказ на Митрополитот Црногорски и Приморски г. Амфилохиј Радовиќ

  Расказ на Митрополитот  Црногорски и Приморски г. Амфилохиј Радовиќ 



Стана Свети Пајсиј стана и жабата тие таму правеа метании и се молеа пред Распетието Христово и пред Крстот на отец  Тихон!


 ….Кога завршивме, Старецот Пајсиј подготви ориз, домати што ги имаше во градината и леб што сам го исуши.  Тој ми ја наполни чинијата додека ставаше многу малку храна на неговата.  Се побунив, велејќи му дека не е во ред тој да јаде како подвижник, а јас како гурман.  Потоа ми рече:

 -Ти монах ли си?  Така ќе послушаш се.  Дали си толку непослушен Црногорец?  Еве, мојот Бајум е попослушен од тебе.

 Изненаден, го прашав кој е Бајум, бидејќи знаев дека нема никој тука.

 Потоа ми ја покажа грмушката од роза што ја засади таму.  Отиде, застана пред грмушката од рози и рече:

 - Ајде, Бајум, нека разбере овој непослушен Амфилохиј што е вистинска послушност!

 Бидејќи почвата околу грмушката од роза беше свежа, таа почна да се крева и излезе жаба.  Ви го кажувам тоа што го видов со свои очи.  Потоа и рече на жабата:

 - Врати се сега, Бајум, назад кај твоето место и оди моли се ноќе!

 Бев изненаден и го прашав каква молитва прави Бајум.

 Ми објасни дека жабата навечер одела пред голем дрвен крст и се молела.

 Таму имаше и еден старец и го кажуваше своето „пеење“.  Се изненадив и си реков: „Сега старецот ме исмева?  За каква жаба што пее тој зборува?

 Истиот ден, на зајдисонце, имаше полна месечина, а јас лесно отидов од колибата до Светиот Крст, скоро спроти, и се сокрив малку, за да не направам нарушување.

 Имаше голем Крст и набргу старецот Пајсиј излезе од својата ќелија, застана пред Крстот и почна да прави метании.

 Не помина ни минута - замислете шеесет секунди - и почна, во тишината на ноќта, туп, туп, туп.

 - Дојди, Бајум, дојди Бајум, дојди, да речеме, дојди да се поклониме пред Крстот Христов!

 Старецот продолжи.  Името Бајум од бедуините од  Синај е, но никој не го видел.

 И одеднаш се појави голема жаба - на друго место ги викаат браска - дојде скокајќи и застана до старецот.



 Свети Пајсиј стана, стана и жабата и се покајаа пред Крстот Христов.  Таму, на Крстот на отец Тихон!

Comments