Ме праша дали го сакам Свети Димитриј

 Ме праша дали го сакам Свети Димитриј.

Се разбира, старче, ги сакам сите Свети и Свети Димитриј.

Ми вели: Не, премногу го сакам и да ти кажам што ми се случи. Кога отец Филотеј бил дете и се обидел да оди на Света Гора, бил уапсен од Турците кои биле во Солун и затворен во Белата кула. Таму имал многу потешкотии и имале намера да го малтретираат и убијат.Свети Димитриј го спадил со тоа што им се претставил на Турците како офицер и го извадил од затвор. Но, тоа не беше се. Отец Филотеј му ветил на Свети Димитриј дека секоја година на 8 ноември, кога се одбележува неговиот спомен, ќе оди кај Свети Димитрија и ќе присуствува и ќе служи на празникот на Светителот. По десет години откако бевме информирани за настанот - времето беше многу лошо на Парос и немаше бродови. Ниту еден брод не можеше да плови. На отец Филотеј му било невозможно да го напушти островот и да замине во Пиреја, а потоа во Солун, за да го исполни своето ветување да присуствува на празникот Свети Димитрија, во неговиот храм. И остана во манастирот. Беше многу тажен. Тие отслужија вечерна долу во Црква на манастирот и отец Филотеј се врати во својата ќелија тажен, чувствувајќи се малку слаб, бидејќи не можеше да го исполни зборот што му го дал на Светителот. Но, штом отиде во својата ќелија и седна на столот и почна да се моли и да рече: „О Свети Димитриј, за жал, не можев да го исполнам оваа ветување, прости ми, помогни ми“, одеднаш, без да се посомнева,се нашол самиот во црквата Свети Димитриј. Од Парос е пронајден во црквата Свети Димитрија во Солун. Во основа нормално. Тој ги поздрави сите присутни, без никому ништо да каже. Сите знаеја дека оди секоја година и никој не беше изненаден. Учествувал во вечерната, преноќил во Солун, учествувал, утредента, на литургијата, празнувањето завршило и тогаш отец Филотеј се вратил во својот манастир. Во манастирот монасите биле загрижени бидејќи вратата му била заклучена одвнатре и мислеле дека умрел. Потоа, се сеќавам, кога го прашав: Оче, Филотеј, како се врати? - Мислев дека се врати на истиот начин - ми вели: Дете мое, потоа го зедов бродот и се вратив. Првиот пат Светиот ме однесе по воздушен пат, а потоа дојдов со мои средства. А покрај тоа што тој самиот ми го кажа, ни кажаа самите отци од манастирот кои беа присутни кои ја скршија вратата која беше заклучена одвнатре и не го најдоа отец Филотеј. Раскажување на митрополитот Лимасолски Атанасиј

Comments