Мирот со мир има разлика. Има огромна разлика од мирот што го дава Бог...

 



Блажениот отец Хараламбос, кој беше и игумен на Светиот манастир Дионисиј Света Гора, кога беше во Новиот Скит во 1964 година, во неочекуван момент и на моето прашање „која е разликата меѓу мирот Христов и мирот на светот“, одговори:

 Мирот со мир има разлика.  Има огромна разлика од мирот што го дава Бог.

 Така, кога се молев покрај прозорецот од мојата ќелија, почувствував нешто што никој не може да го изрази.  Таму каде што се молев, одеднаш слушам плач „шшш, шшш... шшш“.

 Надворешните сетила ми се исклучија и во срцето ми се „отвори“ неопислив мир.  Не можев да се движам.  Неискажлива сладост, спокојство, мир... Не се опишува!  Го почувствував Рајот во мене.

 Ова траеше можеби еден час.  Потоа се повлече.  Но, тоа остана во мене.  Се разбира, останува многу малку.  И оттогаш, што и да се случи, какви било грижи, превирања, искушенија и слично, мирот во мене не беше изгубен.

 Кога исчезна тој голем и неискажлив мир, плачев, викав: што е ова, што е ова?  Боже мој, реков, дали е ова мирот што им го даде на Светите апостоли: „Јас ќе ви дадам мир“?  Не можев да издржам.  „Плачев, плачев, што беше тоа Боже мој?!...





Comments