Просвети ја, Господи, и помилуј ме мене грешната!...

 



Просвети ја, Господи, и помилуј ме мене грешната!


 Еднаш една сестра му се пожали на отец Зосим на друга сестра.

 - Отец, зошто таа сестра не ме сака?  Што и направив?

 - Кој ти кажа дека не те сака?  – возврати тој.  Не си во право!  Оваа твоја мисла е зла.  Не ја прифаќај!

 - Не, старче, нешто не е во ред со мене.  Нејзините зборови и однесување го покажуваат тоа.  Но и моето срце  јасно го чувствува тоа!

 - Па, да претпоставиме дека си во право.  Излези во шумата и викај:

 Драга моја сестра...!  Што ќе ви каже ехото?

 - Истото отец

 - Тогаш пак викни: Луд... Ништо!... Што ќе ти одговори ехото?

 - Истите зборови.

 - Верувај ми, ќерко, во односот на двете души, во нивната меѓусебна комуникација, сè се случува со ехо!

 Затоа, погледнете прво во вашето срце.  Ќе откриете дека тоа е навистина негативно пристрасно кон вашата сестра.

 Затоа прво наполнете го срцето со мир и љубов кон неа и бидете сигурни дека таа ќе ви возврати на истите чувства!

 - Што да правам старче?  Зарем не сум несреќна кога во срцето немам љубов кон сестра ми?

 - Немаш ли љубов во тебе?  Прави барем надворешни дела на љубов.  Дали откривте дека и треба нешто?  Понудете ѝ го.

 Не се согласувате за нешто?  Попушти.  Дали таа се бореше со тебе?  Осудете се себеси и прво побарајте прошка од неа.

 Но, пред сè, непрестајно молете се за неа, велејќи: Просвети ја, Господи, и помилуј ме мене грешната!.

 Тогаш Бог сигурно ќе ви го промени срцето.  Но, и после сето ова да не се помири со вас, сепак ќе имате чиста совест!


 Старец Зосим



Comments