Ти си голем, Господи, а Твоите дела се прекрасни...

 



Старецот сакал да работи и воопшто не застанувал во часовите што ги дозволувал распоредот.  Нашата рачна работа во тоа време беа мали резбани крстови, кои тој ги изработуваше со голема леснотија и брзина, додека ние го подготвувавме дрвото.  Живееше сам во колиба што му ја изградивме подалеку од нас, а напладне отидовме да го најдеме и потоа си заминавме сами.Местото беше затскриено и тивко, но повеќе изложено на стихиите.  Така беше поладно, додека не го убедивме да го загрее со шпорет.  Јас, најмалиот, ги земав мерките и ги подготвив материјалите, однадвор да го направам од лим, а внатре да го изградам со глина.  Се подготвив за утре, како што му порачав вечерта, а наутро ги собрав алатките и материјалите и отидов некаде во близина да го изградам и монтирам.  Се покајав, како и секогаш, почнав на убаво време, бидејќи работев надвор на отворено.


 Штом ги измерив и ги исеков парчињата и почнав да работам, времето нагло тргна на полошо.  Тогаш се најдов во чудна тешкотија во сè што се обидов да направам.  Дуваше чуден ветер, кој немаше правец до ниту една точка, но крена сè над мене и ми донесе се што беше на место во моето лице: лим, табли, стара хартија и песок.  Изненадувачки, мојот алат се лизгаше и паѓаше без причина, бидејќи местото не беше целосно стрмно.  Лимот се извиваше без причина при најмал притисок,се кршеа дупчалки, ми го менуваше планот, иако прецизно го измерив и исечкав.


 Отпрвин не пресметав ништо и брзав да ги средам работите и да продолжам понатаму.  Но, наскоро работата стана многу забележлива.  Нешто се случуваше.  Но, застанав кратко, бидејќи буквално ги здробив сите прсти и чудна состојба во мене, предизвикувајќи ми гнев, збунетост, нетрпеливост.  „Чудна работа, велам, нешто се случува“!  Во меѓувреме, времето стана толку лошо што ме принуди да застанам и да одам кај Старецот.  Оваа градба бараше најмногу два до три часа работа, а поминаа повеќе од шест часа без да направам ништо.


 Потоа се сетив на нешто што Старецот ми го кажа утрото кога почнав и не го земав предвид.  „Да видиме, ми рече, сакаш ли да направиш нешто денес?  Не го земав предвид значењето на овие зборови, но мислев дека начинот на кој тој го рече можеше да биде да ме понизи, бидејќи ја знаев оваа работа.  Всушност, имав за цел да завршам уште побрзо и поуспешно, да го одморам и со тајна радост што ни дозволи да му ја ставиме топлината и дека јас ќе го сторам тоа сам!


 Така отидов и тропнав на неговата врата и тој ја отвори.  Штом ме виде вознемирен, почна да се смее.


 Старецу, велам, што се случува овде?  а зошто сабајле ми кажа дека сум готов?  Како што знаете, ова беше игра за мене.  Што заклучи што беше, ми рече насмеан.  Искушение, му реков, сатанска енергија.  Тоа е тоа, одговори тој.  И слушајте за да го научите феноменот, кој за вас е тајна.  Ноќта во молитвата, кога завршив и сакав да молчам, го видов сатаната и тој се закани дека ќе создаде пречки и ќе ме искушува во мојата одлука, онаму каде што планирав.  А јас му реков на нашиот Христос - Господи мој, не го спречувај, да му покажам дека те сакам и дека ќе го трпам студот, се додека ми дозволиш.  И ова беше причината, чедо мое, да се направи сето тоа, за да не имам наскоро греење, како што сакаше да ми подготвиш.


 Јас, сведокот на оваа драма, кога го слушнав овој детал и тајните на скриеното размислување, со кое функционира духовниот закон, се зачудив и тивко кажав: Ти си голем, Господи, а твоите дела се прекрасни.  Тие се доволни за пофалба и слава на Твоите чудеса!  Овој факт ми помогна да ја разберам моќта на зборовите на старешините, кои, според авва Пимен и авва Доротеј, во себе ја кријат моќта и енергијата на благодатта, како пример за нивната лична состојба и искуство.


  извадок од книгата: „Старецот Јосиф Исихаст"


Comments