„ЛЕБ СО ОТРОВ”

 „ЛЕБ СО ОТРОВ”

Сиромашна жена печеше два леба секое утро. Едниот за членови на семејството, а другиот дополнително, за случаен минувач. Жената секогаш ставала еден од лебовите на прозорецот и секој што поминувал можел да го земе. Секој ден, кога жената го ставала едниот леб на прозорецот, се молила за својот син, кој заминал од дома да бара подобар живот. Многу месеци мајката не знаела ништо за својот син и секогаш се молела за негово безбедно враќање. Набрзо забележала дека секој ден доаѓа по некој сиромав старец и го зема лебот од прозорецот. Но, наместо зборови на благодарност, тој само промрморе: „Злото што го правиш останува со тебе, а доброто ти се враќа!“ - и продолжи по својот пат. Ова продолжи од ден на ден. Не добивајќи ги очекуваните зборови на благодарност, жената се почувствувала измамено. „Секој ден овој старец го кажува истото! Но, што мисли тој? И еден ден, особено изнервирана, решила да стави крај. „Ќе се ослободам од овој гаден старец“ - рече таа во себе и го додаде отровот во вториот леб. Но, кога сакаше да го стави на прозорецот, рацете на жената затреперија. "Што правам?" помисли и веднаш го фрлила лебот со отров во оган, подготвила друг леб и го ставила на прозорецот. Старецот, како и обично, го зеде лебот, мрморејќи ги истите зборови: „Злото што го правиш ти останува, а доброто ти се враќа!“, и продолжи по својот пат, несвесен за емоциите што беснееја во жената. Истата вечер некој тропнал на вратата. Кога жената го отворила, го видела синот како стои пред вратата. Изгледаше страшно: гладен, слаб, во искината облека. Мамо, чудо е што сум тука! Бев на само километар од дома, но бев толку гладен што се онесвестив. Веројатно ќе умрев, но токму тогаш помина некој старец и беше толку добар со мене што ми ја даде целиот леб. И рече дека ова му е единствената храна за тој ден, но гледа дека на мене ми треба повеќе од него. Кога мајката ги слушна овие зборови, нејзиното лице побледе и се потпре на вратата за да не падне. Се сети на отруениот утрински леб. На крајот на краиштата, да не го изгореше во оган, нејзиниот син ќе умреше! Тогаш жената го сфатила значењето на зборовите: „Злото што го правиш останува со тебе, а доброто ти се враќа“.




Comments