Гревот и изговорот на навиката - 5 дел

 Гревот и изговорот на навиката - 5 дел


Навиката за грев, каква и да е, е многу опасна кога ќе го достигне десеттиот чекор. Или среброљубие, или разврат, или лага, или лицемерие, или суетна слава, или пијанство, што и да е.
Деветтиот чекор на гревот е навика . Добриот свештеник при исповед го знае грешникот во која фаза е. Ако го прашаш вака: „Дедо, или тетка, или сестра, зошто пушиш?“ „Отец, јас сум зависен од цигари!“ Одеднаш ти кажува дека е во деветта брзина. Дека никогаш во животот не паднал. Вели дека се навикнал на цигарите, дека ја чува бурмушката блиску.

- Зошто пиеш, дедо? „Навикнат сум на чаша, ракија, вино!

„Зошто кажуваш лаги? — Отец, навикнат сум на нив!

„Зошто го правиш овој телесен грев?“- „Навикнат сум на тоа!“

„Зошто крадеш? – Отец, тоа ми е навика!

Значи, од оваа изрека се знае во кој чекор е, односно во деветтиот чекор. Ова се потешките чекори од сега па натаму. Деветтиот чекор е навиката за грев.

Десеттиот чекор на гревот е веќе навикнат на него . Човек во деветтиот чекор прави грев од време на време, од навика, но во десеттиот чекор постојано го прави; научил да греши.

Десеттиот чекор на гревот е најопасен, бидејќи гревот станува втора природа. Човек налета во кафеана и се напие чаша сакал-несакал. „Еј, престани да пиеш и пушиш, види, ти си болен! Одиш во пеколот, го губиш умот и телото и здравјето! Ќе изгубите сè ако продолжите да пиете! Ти кажа докторот, ти кажа и свештеникот!“ Не, господине, јас тоа го разбрав! Јас, ако не испијам чашка вино или ракија, не можам повеќе да живеам!
Самиот ти кажува на кое скалило е. Се навикнав и не можам“. Или лаже, сакал-несакал; или блуд, сакал-несакал; или краде, сакал-несакал; или пие, сакал-несакал; или се караа, сакал-несакал. Зошто? Вообичаениот грев стана навика. Се навикнал на тоа.
Во десеттиот чекор, гревот станува втора природа. Тоа е речиси нешто природно, природно за него. А за човек да се сврти од овие скалила кон покајание, потребна е поголема борба. Во седмиот, осмиот чекор, ако еднаш паднал, лесно се свртува кон покајанието. Во деветтиот чекор станува потешко, на што почнал да се навикнува. Многу е потешко да се сврти во десетта брзина.
Се навикна и не се откажува додека не направи грев. Тој е како што вели големиот Апостол Павле: „Оној што прави грев е роб на гревот“. Гревот го поробува и го води кон грев сакал или не.
Навиката за грев, каква и да е, е многу опасна кога ќе достигне десетиот чекор. Или среброљубие, или разврат, или лага, или лицемерие, или суетна слава, или пијанство, што и да е.

Старец Клеопа Илие 

Comments