Христос го направи токму тоа…

 Свети Пајсиј Светогорец  рече дека една девојка чија мајка била болна од рак дошла кај него и го прашала: „Молете се за мајка ми да оздрави!“ 

Тој ѝ одговорил: Да, ќе се молам мајка ти, која толку ја сакаш, да оздрави, односно Бог да и ја одземе оваа болест, но тебе да ти ја даде, за да го носиш овој крст наместо мајка ти.

Девојката се исплашила

- Отец, што зборуваш? Те замолив да се молиш мајка ми да оздрави!

- Па да, ќе се опорави, но да ти ја даде Господ оваа болест, ќе биде подобро, ќе можеш да се справиш со неа, уште си млада.

- Не, отец! Не! Мајка ми да оздрави и никој да не се разболи наместо неа!

„Но, дете мое, како тогаш да ја покажеме нашата љубов? Барем вашето мало сочувство за болката на другиот?

- Не не!

- Добро, слушај, еве што ќе правиме: нека оздрави мајка ти, а јас и ти ќе го делиме нејзиниот рак. Пола за тебе, половина за мене.

- Отец, те молам, слушај ме! Може ли да се молите мајка ми целосно да се излечи и сите да бидеме здрави?

„Но, зарем не сакаш да научиш да сакаш барем малку?

„Но, јас ја сакам многу! Умирам за неа!

Како умираш за неа? Добро, ќе добиеш мал рак, а јас ќе земам поголем дел од болеста. И мајка ти ќе се излечи!

„Овој разговор беше нешто како тест“, рече Свети Пајсиј, „да се види до кој степен нејзината љубов се протега“. Излезе дека нема љубов. На крајот од разговорот девојката испаничила: „Тоа е, отец, доста е! Ти благодарам многу. Те замолив, ако е можно, да ја излечиш мајка ми, инаку збогум!“

Сите сакаме да оздравиме, но прашањето е, ако Христос ме праша сега: „Ќе се смилуваш ли за нив? Добро сторено! Дали ги сакате? Добро сторено! Значи, дали се согласувате да кажете: „Боже мој, заради нив сум подготвен да ја доживеам оваа болка, само ако тие се излечат“ - и да страдам, земајќи ја на себе нивната болка?

Христос го направи токму тоа…




Comments