Каква е анализата на молитвата: Господи Исусе Христе, помилуј ме грешниот...


 

Каква е анализата на молитвата: Господи Исусе Христе, помилуј ме грешниот



 Се состои од мала фраза, од одмерени зборови. Господи Исусе Христе, помилуј ме грешниот.

 Со утринскиот извик „Господи“, славејќи го Бога, Неговото славно Величество, Царот на Израел, творец на видливо и невидливо создание, творец на Серафими и Херувими.

 Со слаткото повикување „Исусе“, сведочиме дека е присутен Христос, нашиот спасител и со благодарност му благодариме, бидејќи ни подготви вечен живот.

 Со третиот збор „Христе“ Божестуваат, исповедајќи дека Христос е Син Божји.  Ниту еден човек или ангел не не спаси, освен Исус Христос, вистинскиот Бог.

 Потоа, со внатрешната молба „помилуј ме“, се поклонуваме и бараме од Бога да ги исполни нашите спасителни барања, желбите и потребите на нашите срца.

 И тоа „мене“, каков опсег има!  Не сум само јас - тоа се сите оние кои се во Христовата држава, во Светата Црква, тоа се сите оние кои се членови на моето тело.

 И, конечно, за да биде целосна нашата молитва, да се оплакуваме со зборот „грешниот“, исповедувајќи се себеси - сите сме грешни - како што се исповедаа сите Светители и со овој глас станаа синови на светлината.

 Од ова разбираме дека молитвата вклучува пофалба, благодарност, теологија, молитва и исповед.


 Старец Емилијан Симонопетриски


Comments