Еве ти „ЗОШТО, ГОСПОДИ?“






 Како свештеник, погребав една тинејџерка во соседниот град.  Се сеќавам дека трагедијата беше страшна.  Детето пред очите на својот татко истрчало преку коловозот под прозорците на неговата куќа и го удрило автомобил.  Таткото истрчал, го зел детето во раце, го донел безживотното тело дома.  Го ставил во бањата и ја измил крвта.

Ми кажаа за ова непосредно пред погребот.  Молитвата требаше да  започне, но не можев: ја гледав оваа слика и солзите се потекоа.  Да, и ова вечно прашање: за што, Господи, дете  мало невино, зошто?
Застанав, излегов за момент на тремот и се обидев да се соберам.  Не можеш да плачеш, не можеш.  На никој не му требаат твоите солзи овде.  Потребна ти е молитва, оди и работи,  работи ја својата работа и ако можеш да ги задржиш вашите емоции за себе.- си реков

Сигурно поминаа два месеци од погребот на девојчето.  Нејзиниот татко влезе во храмот, ме најде и бара да го осветиме станот.  Се разбира, треба да одам.  Веќе следниот ден бев кај нив дома.  Бидејќи трагедијата се случи на самиот почеток на летото, целото семејство веднаш замина на село и сè уште не се вратило во градот.  Не можеа, немаа сила. Татко сам  талкаше низ куќата.
„Не можам“-вели тој, „да влезам во нејзината соба.  Ќе влезам и ми се чини дека таа се оддалечи само пред една минута и сега го слушам нејзиниот глас.  Јас, Отец, никогаш не сум го навредил Бога, зошто ми го прави ова?
Седнавме и ја слушав неговата приказна.  Потоа започна осветувањето.  Поминувам низ собите, темјанувам и го читам 90-тиот псалм.  Само сега имам навика, штом видам книги во куќата, дефинитивно ќе дојдам и ќе видам што читаат сопствениците, што ги интересира.  Ги погледнав неговите книги и останав запрепастен.
Никогаш не сум видел таква збирка на изданија на црни книги во нашата модерна ера! Што се не беше тука: збирки заговори и бела и црна магија, практична магија, книги за соништа од различен калибар, водич за составување хороскопи … Накратко, неколку полици од такви книги.Беше јасно дека книгите не само што стоеја на полиците, туку беа користени и многу активно.  Некои книги беа главно истрошени, како старите учебници.

  Чие е ова ѓубре?- прашав

- Мое - одговори тој.

- Зошто ти треба?

- Јас сум заинтересиран.

Го прекинав осветувањето и го поставив условот:

- Нема да осветам куќа со таква литература.

Тој падна пред моите нозе и речиси вресна:

- Осветија, немам сила, не можам да живеам во куќата, мојата душа е внатре кон надвор!

- Ти прво го палиш овој ѓавол, па паѓаш и викаш!  Зошто да правам грев пред Бога?  Или ајде да го направиме ова: ја ќе благословувам вашата куќа, а јас и ти веднаш ги носиме книгите во црква.  Имаме шпорет зад храмот и ќе го запалиме сето ова ѓубре во него.

- Оче, можеш ли да ги благословиш, а јас утре сабајле ќе ги донесам?

Тој стои пред мене на колена, а очите му светат и јасно е дека верува во тоа што го кажува.  Па, нема да се пазарам со него.  На крајот на краиштата, тој е возрасен човек!

- Добро, да продолжиме.  Но, утре ќе ја елиминирате целата ваша штетна отпадна литература.  И запомнете, ветивте!  Тој, се разбира, не донесе ништо следниот ден, и остана во своите интереси.  А потоа го сретнав во градот.

Го прашав:
- Зошто ти требаат тие книги?
„Не разбираш“, рече тој како одговор.  - Еве, јас сум едноставен механичар, во фабриката работам на машина осум часа.  И кој сум јас?  Никој!  Црв!  Секој шеф се труди да ме навреди, но магијата ми дава сила во моите раце.  Дали ќе ме навреди некој ?  И му испраќам болест и или неволја на неговата куќа… Властите веќе знаат за мене и не ме навредуваат, се плашат - ми ја покажа тупаниците - ете ги имам моите убави.  И соседите се плашат, никој не ми пречи да живеам, дури ни момчињата не ми викаат ноќе под прозорците.  Сакаш да ми ја одземеш моќта?  Нема да може!
Подоцна почнав да прашувам за него и ми кажаа дека се испоставило дека овој татко сакал да ја научи својата сакана ќерка сè што тој самиот знаел да прави.  А детето, чиста душа, се побуни против желбите на таткото.  Девојчето на никој начин несакаше да згреши пред Бога.  Можеби Господ ја одзел оваа светла детска душа пред таткото да го згази Божјиот принцип во детето и да го принуди детето да му служи на непријателот?

Еве ти  „ЗОШТО, ГОСПОДИ?“

свештеник Александар Дјаченко 

Comments