За одржување на срцето во мир од тага…

За одржување на срцето во мир од тага

…Кога имаш добра желба да се молиш на Бога и да читаш, молете се и читајте со мирен дух.  Ако не си ја исполнил молитвата поради слабост, кажи понизно: Помилуј ме, Господи, зашто сум слаб.
Не си ги исполнил добрите молитви поради мрзеливост и невнимание, повторно спокојно кажи: Господи, не оди на суд со Твојот слуга.
Дојдоа лоши мисли, повторно спокојно кажи: Господи, избави ме од нив.
А ти си се налутил на некого или си бил осуден за нешто, пак со истиот мирен дух, обрати се кон Господа и кажи: Згрешив, Господи, прости ми бев горд и нетолерантен!
Одеднаш, како облак, дојде болка и очај, повторно свртете се кон Господа и кажете ѝ на вашата очајна душа: Имај доверба во Господа.
Во сите случаи, обидете се да дозволите вашето срце да живее во мир од тага!
  Душевниот мир се стекнува со совршена посветеност на Божјата волја, без која ништо не би било како што било кај нас.  А ако вашиот маж навистина не бил добар, тогаш запрашајте се пред Бога со совест: Дали јас, грешната, заслужувам добар маж?“  И твојата совест сигурно ќе каже дека не си достојна за апсолутно добри работи, а потоа со смирение на срцето, со послушност на волјата Божја, ќе го сакаш со сето свое срце и ќе најдеш многу добри работи што не си ги видела до сега.

Преподобен Антониј Оптински

Comments