Христос може да ја претвори бедата во милозвучна пофална песна!...

 



 Христос може да ја претвори бедата во милозвучна пофална песна!



 Зборови на утеха, зборови на мудрост и благодат, зборови на Свет Старец кој целиот свој живот го живеел по волјата Господова.


 Клинците и ножевите се тагата на животот.  Ножевите и клинците безмилосно кинат и пробиваат срца.  Тие ги разгоруваат и ослабувачки ги парализираат.

 Единствено што останува во овие мигови е плачот упатен кон Бога како молбена жалба: „Помилуј ме, Господи... душата ми е многу вознемирена... исцрпен сум во липање... срцето мое се топи како восок што се топи... Помилуј ме Господи што тагувам... животот ми помина во болка и годините во стенкање... Поминав како мртов... солзите ми се раѓаат,  дење и ноќе... зошто душата ми е вознемирена и зошто ме вознемируваш?“ (Псалми).

 Човекот е крал на создавањето, но неговата круна е исткаена од трње.  Неговиот тек е понекогаш песна и симфонија на радоста, а понекогаш, најчесто, тажен и незапирлив марш на жалост.

 Проблемот со болката е голем и вечен.  Го проучувале филозофи, социолози, психолози и многу други.  Најавтентичен одговор сепак го дава христијанството, верата, законот Божји.

 А одговорот е двоен.  Теолошки, тоа е последица на падот, како и секое зло.  Тоа е резултат на злоупотреба на слободата.  Тоа е плод на непослушноста.  Моралот е можност и средство за доблест и совршенство.

 „Секогаш ќе го почитувам Бога - вели Свети Григориј Богослов - без разлика што ќе дозволи да ме снајде.  Болката е лек за спас за мене“.

 А Свети Василиј Велики вели: „Бидејќи Бог ни ја подготвува круната на Своето Царство, болеста нека биде повод за доблест“.

 „Тагите – рече Свети Јован Златоуст – нè приближуваат кон Бога.  И кога ќе ја земеме предвид вечната добивка на неволјите, нема да бидеме тажни“.

 Светиот Апостол Павле, кој бил толку прогонет и болен и погоден од страдањата, поучува дека Бог дозволува човекот да страда со таги „за откупување на неговата светост“ (Евр. 12, 10).

 Бог има илјадници начини да ве натера да ја видите Неговата љубов.  Христос може да ја претвори бедата во милозвучна пофална песна.  „Тагата да ви се претвори во радост...“, рекол Господ (Јн. 16, 6).


Старец Ефрем Филотејски и Аризонски 


Comments