Да ги гледаме другите како Светители

  Да ги гледаме другите како Светители



 Многумина му приоѓале на Старецот за да ги решат своите духовни прашања.  Монасите особено го покренаа прашањето за нивниот однос со Старецот и братството.
 Во денешно време се намножија десницата и авторитаризмот.  Новата генерација живее во секуларна средина, која постојано се шири и која го прекина контактот и соживотот со старата генерација.  Ова предизвикува дисконтинуитет и дисхармонија во монашкиот живот.
 Постарите старешини, кои се носители на традицијата, денес им изгледаат малку чудно на младите кои доаѓаат во монаштво.  Оние од младите кои се обучени со проучување на светоотечки текстови немаат тешкотии, бидејќи го разбрале прашањето за верата и послушноста кон Старецот.
 Но, повеќето од нив имаат дилеми и прашуваат „зошто?“.  Бидејќи Старецот не е во право, зошто опстојува?  Или бидејќи не знае добро, зошто сака да му се покориме?
 Во овој маѓепсан круг на рационалност тој стоеше, блажено, како вистински светилник на расудување.  Секој што поставувал прашања и грешки или недостатоци или пропусти на Старецот одговарал стереотипно:
 Дете мое, плодот на тишината што ја бараш е да бараш да ги гледаш другите како Светители, како Ангели.
 Кога гледате маани кај другите, а особено кај неговиот старец, знајте дека вашиот духовен живот е паднат, понижен и потребно е многу покајание и воздржување.  Кога ќе ги видам и судам моите браќа во себе, да знам дека не ми е добро...
 Морам добро да верувам во себе, дека секој брат е добар и свет и дека само јас сум најзлобниот.  При секое недоразбирање, да се покајам, без разлика дали сум бил виновен или не, секогаш да бидам во мир со другите и нека е со мене благодатта Божја.
 Никогаш да не ги соопштувам божествените Тајни ако сум го навредил брат ми и не сум комуницирал со него.


Свети Ефрем Катунакиски 

Comments