Три песни од Свети Тихон Зандонски..

Свети Тихон Зандонски е еден од најплодните црковни писатели во Русија. Пишувал пастирски, дидактички, катехетички, толкувачки и поучни дела. Беа снимени и многу негови говори. Негови најпознати дела се „Духовно богатство“ (1770) и „За вистинското христијанство“ (1776).

Како пример за неговото пишување, наведуваме три негови песни кои имаат силно впивачки карактер.


1) Христос ја повикува грешната душа.


Зошто ме остави, човеку?

Зошто се одврати од саканата личност?

Зошто повторно му се придружи на мојот непријател?

Запомни дека за тебе слегов од небото.

Сети се како станав тело за вас.

Запомни дека јас сум роден од Девица за тебе.

Сети се како станав твое дете.

Сети се како се понизив за тебе.

Сети се колку те посакував.

Запомни дека живеев за тебе на земјата.

Запомни дека поради тебе претрпев прогон.

Запомнете дека за вас прифатив клевети, навреди, срам, рани, дамки, клевети, подбивања и осуди.


Запомнете дека за вас „после погрешна пресметка“.

Запомни дека прифатив нечесна смрт за тебе.

Запомни дека бев погребан за тебе.

Слегов од небесата за да те подигнам на небесата.

Се понижив да те подигнам. Страдав за да те збогатам.


Бев осрамотен да те прославам.

Бев повреден да те оживеам.

Ти направи грев, а јас го зедов тој грев на себе.

Ти си крив, а јас сум погубен.

Ти си должник, а јас го платив долгот. Вие сте осудени да умрете, а јас умрев за вас.

На тоа ме привлече мојата љубав, мојата милост.

Не можев да поднесам да те видам како страдаш, во таква беда.

И ја презираш оваа моја љубов?

Наместо љубов, ти ми враќаш омраза.

Наместо Мене, вие го сакате гревот.

Наместо да ми служите, вие им служите на своите страсти.

Но, што најдовте во Мене што вреди да ме избегнувате?

Зошто не сакаш да дојдеш кај Мене?


Барате добро за себе?

Јас го поседувам секое добро.


Дали барате блаженство?

Сето блаженство ми припаѓа Мене.


Барате убавина?

Што е поубаво од Мене?


Дали барате добрина?

Кој е поблагороден од Синот Божји и Дева?


Дали барате ,,поголем,,?

Што е поголемо од Небесниот Цар?


Дали барате слава?

Кој е пославен од Мене?


Дали барате богатство?

Сите богатства се во Мене.


Дали барате мудрост?

Јас сум Мудроста Божја.


Барате пријателство?

Кој е попријател од Мене, кој ја дадов душата за сите?


Барате помош?

Кој може да ти помогне освен Мене?


Барате лекар?

Кој може да те излечи освен Мене?


Дали барате возбуда?

Кој ќе ти го даде тоа освен Мене?


Дали барате утеха во вашите таги?

Кој ќе те утеши освен Мене?


Барате тишина?

Во Мене ќе најдеш мир за својата душа.


Дали барате мир?

Јас сум мир на душата.


Дали барате живот?

Јас го имам изворот на животот.


Дали барате светлина?

Јас сум светлината на светот.


Дали ја барате вистината?

Јас сум вистината.


Барате улица?

Јас сум улицата.


Барате водич за рајот?

Јас сум верен водич.


Па зошто не сакаш да дојдеш кај Мене? Не се осмелуваш да ми се приближиш? Кој е навистина попристапен од Мене? Дали се плашиш да Ме прашаш?

Кога, навистина, одбив да постигнам нешто, кога ме прашаа со вера?

Гревовите не ви дозволуваат?

Но, јас умрев за грешниците.


Дали тагувате поради мноштвото вашите гревови?

Но, Мојата милост е поголема.

„Дојдете кај Мене сите што се трудите и сте оптоварени, ќе ве одморам.


Воздишки на грешните души кон Христос Синот Божји.

„Изведи ја мојата душа од затвор со исповедање на твоето име.

Исусе, Сине Божји, помилуј ме.

Привлечи ме поблиску до себе.

Јас сум затвореник, Господи, и темнината ме опкружува. Јас сум врзан со многу железни окови, а немам олеснување. Олабави ми ги оковите, за да бидам слободен. Отфрли ја темнината, за да ја видам Твојата Светлина. Извади ме од затворот за да бидам блиску до Тебе.


Дај ми уши да Те слушнам.

Дај ми очи да Те видам.

Дај ми да Те вкусам.

Дај ми сетило за мирис да Те мирисам.

Дај ми нозе да Ти пријдам, дај ми усни да зборувам за Тебе.

Дај ми срце да се плашам и да Те сакам.

„Води ме, Господи, по својот пат, и јас ќе одам по Твојата вистина.

Затоа што вие сте патот, вистината и животот.

Земи ја мојата од мене и дај ми ја твојата волја да ја направам Твојата волја за добро.

Земи ми го старото од мене и дај ми го новото.

Земи од мене срце од камен и дај ми срце од месо, кое ќе Те сака, почитува, штити.

Дај ми око да го видам Твоето понижување, да го гледам.

Дај ми око да ја видам Твојата кротост и трпение, да ги следам.

Кажете го зборот и сè ќе биде. Затоа што зборот ти е дело. „Верувам, помогни ми на неверувањето“.


2) Исусе, Сине Божји, помилуј ме.


Биди храна и пијалок на мојата душа.

Биди извор за мојата жедна душа.

Биди светлина за мојата помрачена душа.

Биди утеха во моите таги.

Биди радост во мојата тага.

Биди откуп во моето заробеништво.

Биди мир и тишина против мојата лоша совест.

Биди мудрост против мојата глупост.

Биди заштитник од моите клеветници.

Биди правда против моите гревови.

Биди осветување против мојата нечистотија.

Биди победник над моите непријатели.

Бидете штит од моите гонители.

Биди миротворец пред Божјиот гнев.

Биди жртва за моите гревови.

Биди моја сила во мојата слабост.

Биди живот додека не умрам.

Биди советник против моето незнаење.

Биди сила против мојата исцрпеност.

Биди вечен Татко за мене сироче сум.

Биди судија против неправедните.

Биди крал против злото царство.

Биди водич на моите насоки.

Биди мој бранител во моментот на мојата смрт.

Биди мој заштитник по мојата смрт.

Биди мој вечен живот по моето воскресение.

Исусе, Сине Божји, помилуј ме.

„Дај му слава на Твоето име“, а мене вечно спасение.

„Не биди, Господи, не биди, туку дај слава на твоето име“.

Амин.


3) Духовно мачеништво.


А. Што е идол?

Тоа е грев.


Б. Што е пагански храм?

Срцето е тоа што го сака гревот.


В. Кој е идолопоклоник?

Тој е човек кој го сака гревот.


Г. Што е идолопоклонство?

Тоа е љубов кон вашите страсти.


Д.Каква е борбата на мачениците?

Тоа е реакција на гревот.


Ѓ. Кој е мачител?

Тоа е лош слоган.


Е. Кои се слугите на мачителот?

Тоа се пресметки кои водат кон грев.


З. Кои се различните видови на тортура?

Тоа е постојана битка против ,,пресметката,,.


З. Што е негирање на Христос?

Тоа е желбата на гревот.


Ѕ. Што е жртва на идол?

Тоа е познавање на гревот.

Секој што реагира на сето ова е бескрвен сведок.

Comments