Дали си Деспина?

 Дали си Деспина?


 Модел на христијанската љубов беше Деспина, мајка на две момчиња, од кои најмладиот се замонаши во Светиот Григориј во Атон, откако таа се упокои.
 Сите сиромашни, стари и болни во околината каде што живеела очекувале утеха и одмор од неа.  Многу пати ги напуштала домашните работи, со согласност
 се разбира на нејзиниот сопруг, а таа трчаше во сиромашните куќи да се грижи за старите луѓе.  Да не им ја исчисти куќата, да не ги избања и да не ги нахрани, нема да замине, дури и ако времето беше поминато.

 Многу години по нејзината смрт, ако некоја љубезна жена внимавала на одредени слепи и болни старци, ја прашале: „Дали си Деспина?

 Текот на фаталната болест и крајот на оваа доблесна мајка ни го опиша нејзиниот син монах:

 „На Велики понеделник 1971 година мајка ми имаше преглед и рендген.  Таму јасно се виде дека има рак и всушност во многу напредна фаза!  Во неа, како а мене ми рекоа дека има ехинокока и со операција ќе биде добро.  Оттогаш почнав да ја гледам мајка ми повеќе фокусирана на себе и се чинеше како да знае
 дека нешто многу сериозно се случува.

 Веднаш по Воскресението била однесена во Солун и со соработка на тогашниот доцент по медицина г-дин Алетрас и докторот г-дин Кацочис влегла во А.Х.Е.П.А.
 Операцијата беше направена брзо, која траеше околу 7 и пол часа.  Сè во неа имало рак!  Се обидоа да отстранат се што можеа.  Го извадија целиот желудникот, бидејќи бил скапан, а хранопроводникот го споиле до крајот на дуоденумот.  Го исчистиле и ракот од бубрезите, црниот дроб и слично.Засекот што го направила на телото
 беше околу 70 см.  Толку многу се промени по операцијата што тешко ја познав!

 Во меѓувреме за време на тестовите во болницата, еден ден лекарите ги заборавија документите за болеста на мајка ми на нејзината ноќна маса и затоа што
 и самата работела во аптека и ја знаела терминологијата на болести, веднаш ја разбрала нејзината состојба.  Но, никогаш не покажа дека знае!  Секогаш напред
 ни велеше дека ќе биде добро.  Само татко ми по нејзината смрт ни ја кажа нејзината реакција: Штом дозна, веднаш го сврте погледот кон небото и рече:
 „Ти благодарам, Христе мој, што ме посети толку рано!  Ве молам дај ми сила и трпение до крајот на мојот живот“.

 Таа помина 20 дена во болница додека не се затворат раните.  Се хранела со туба во стомакот и бидејќи и бил изваден желудникот, една шолја чај за да се наполни.  Затоа мораше да јаде на секои два до три часа.

 Веднаш штом излегла од болница, во тој критичен момент на нејзиното здравје, нејзиното тело реагирало негативно.  Почна да повраќа постојано околу 30-40 пати
 денот.  Веднаш ја вративме во A.H.E.P.A.  За жал, лекарите не можеа да направат ништо!  Штом ќе стави нешто во нејзиниот систем, тоа ќе го одврати.  Започна да е во страшни болки и неопислива мака.  Секој ден водела вистинска битка со себе.

 Но, тоа воопшто не ја попречувало во односот со Бога!  Нејзината душа леташе, како и порано, кога беше здрава.  Таа беше секогаш весела до последните денови
 се интересирала за се што се случувало дома и давала решенија.  Во толку голема болница, како што е A.X.E.P.A., таа стана центар на дискусии.  Особено во нејзиниот оддел стана мисионер!  Се сеќавам дека влијаеше и на една обична жена, која исто така имаше рак, и беше толку изменета од нејзиното однесување што дојде до
 покајание пред неговиот крај. Таа исто така, не заборавил на проучувањето на различни животи на Светите, како и разни молитви.  Всушност, таа се исповеда и се чувствуваше подготвена за „големото“.
 патување“.

 Додека беше во болница, единствена грижа ѝ беше дали ќе може да се смири со семејството кое ѝ беше луто неколку години.  Но, Бог не го стори тоа
 лишени и од оваа волја.  Се сеќавам, беше недела, а при посетата дојде жената од горенаведеното семејство и беше скршена од нејзината грешка ѝ падна во прегратка плачејќи непрекинато.  По некое време дошол нејзиниот сопруг и се смирил со неа.  Тој ден беше соодветна прослава за мајка ми.  Постојано таа го фалеше и му благодареше на Бога за неговата очигледна посета.

 Вториот пат помина уште 20 дена во А.Х.Е.П.А.  Токму тие ја уништија секоја надеж за подобрување на нејзиното здравје.  Потоа ја доведовме во нашата куќа, каде што остана до крајот на нејзиниот живот.

 Во вторникот на 26 октомври, денот кога татко ми славеше, имавме радости.  Излегоа резултатите од приемниот испит на факултетот, а и брат ми имаше положено осмо во Политехниката во Патрас!  Се сеќавам дека тогаш мајка ми изгледаше многу задоволна.  Штом дознала, срдечно му се заблагодарила на Господа, со сета своја сила остана и ја кажа следнава молитва:
 „Нека Бог дозволи сите мајки на светот да ја вкусат оваа радост.

 Но, пријатното беше тргнато на страна.  Болката беше поголема.  Нејзината состојба постојано се влошуваше.  Следниот ден таа предложила по своја волја да се причести со Божетвените Тајни.
 Тогаш за прв пат ги слушнав молитвите на Божественото Успение, кои мајка ми ги кажа однадвор.  Таа со голема радост ги соопштуваше Телото и Крвта на нашиот Господ Христосдлабоко чувствувајќи дека учествува „во обезбедувањето вечен живот“.
 Во саботата на 30 октомври, татко ми и брат ми добија билет за да одат во Патра за населбата на брат ми во неговата нова резиденција.
 Но, попладне мајка ми ги молеше да го одложат патувањето, бидејќи не се чувствуваше добро.  Таа јасно им кажа:
 „Ќе умрам вечерва!  Затоа да ја средиме куќата, да биде спремна за погреб“.

 Таа самата предложи да се постават зимските ќебиња во собите, па дури стана и го насочи нивното уредување.  Тогаш татко ми отиде да ги извести сите роднини, да дојдат да ја поминат со неа нејзината последна ноќ на земјата.  Така, во собата беа татко ми, брат ми, нејзината мајка, нејзината сестра,
 нејзината баба, две тетки и други братучетки, со кои имала блиска врска.

 Моментите кои течеа беа шокантни.  Сите плачевме.  Не можевме да ја поднесеме болката.  Само таа беше мирна!  Всушност, одвреме-навреме не тешеше
 поединечно.  И додека времето минуваше, во одреден момент во кревката тишина што владееше во собата, ни рече:
 „За да можам побрзо и полесно да заминам, да го прочитаме Псалтирот.  (Таа и самата им читаше Псалтир на сите познати)“.

 Почнав да го читам, наизменично со брат ми, додека таа стоеше.  Се расправавме со неа, но таа беше непопустлива!  Ни велеше дека е грев лежејќи да се чита Псалтирот.  Всушност, во многу псалми, кои и таа ги знаеше, таа ни се придружи, додека сите други зазедоа агол и ја чекаа.

 Псалтирот го продолжија моите тетки кои исто така го завршија.  Потоа почнала да ги поучува нејзината мајка и братучедите да го подготвуваат погребот.  На
 мајка ѝ рече да остане кај нас дома колку што може, да се грижи за нас.

 Потоа го повика татко ми.  Го молела брзо да се омажи и да не го слуша светот.  Таа конкретно му рекла:
 „Ти си млад, а децата се момчиња.  Ти треба жена.  Работата не завршува со кујни и средства за чистење.  Затоа брзо омажи се.  Не ги слушај луѓето.  Нека кажат што сакаат.  Треба да се грижите за сопствениот интерес“.

 Во тој момент таа ја извади бурмата, му ја даде на татко ми и со голема смиреност му рече:
 „Од мене сега си слободен…“

 Татко ми веднаш и ја стави бурмата на прстот и се обиде да ја утеши дека нема да умре.  Но, таа беше мирна и знаеше што да прави да следно.  Всушност, по нејзината смрт, венчалниот прстен под нејзиниот потпирач за глава го најдовме врзан за марамче.
 Така, откако среди сè, таа побара од сите прошка, се сврте кон ликот Христов и рече:
 „Сега, Христе мој, подготвена сум!  Дојди, во добро време“.

 Набргу откако таа кашла и една моја тетка доброволно се пријави да и донесе вода.  Но, мајка ми ја спречи велејќи:
 "Нема потреба!  Ова не е кашлица. Наскоро заминувам“.

 Тогаш татко ми ја фати за глава за да не се мачи и по 5-6 длабоки вдишувања , замина во неговите раце!

 Како што тивко ги живееше своите 41 година, така и тивко замина во рајот.  Замина по Оној што го посакуваше повеќе од било што овде на земјата“.
Годишно издание на Светиот манастир Свети Григориј Светогорец

Comments