Порфирија, 52-годишна Албанка, раскажува за нејзината одлука да се крсти во православна вера...

 Порфирија, 52-годишна Албанка, раскажува за нејзината одлука да се крсти во православна вера, за нејзиниот мрачен пат без вера и за нејзината болест, која на крајот дополнително ја зајакнала.



Порфирија е по потекло од Албанија, новородена христијанка, долги години живеела во Грција, отсекогаш го сакала Христа и потоа дошол блажениот момент кога се крстила и ја нарекле Порфирија, од љубов кон Свети Порфириј.  Меѓутоа, разни тешкотии ја натерале по втор пат да живее како емигрант и сега живее со семејството во Германија.  Ја сретнавме во Грција и ни зборуваше со топлина на вистински христијанин утешен од милоста Божја.  Без лажно понижување, таа го раскажа своето патување по темниот пат на животот без Бог и болеста низ која поминала.  Се радуваше без тронка гордост, како да зборува за триумф на друга жена.  Порфирија им зборува на читателите на „Православна вистина“.
Мило ми е што сум во Грција по три години.  Ќе се обидам да им кажам како ми е душата.  И да разговарам дури и со неколкумина кои имаат исти искуства како мене и да им дадам храброст.  Не сакам да зборувам за сопствените искуства, туку да го фалам Бога за се што ми дал.  Сакам Бог да ме почести, да ја изразам оваа љубов и благодарност што ја имам, за другите да ме слушнат.  Знаете дека е убаво да разговараме и да ги поддржуваме луѓето заболени од рак колку што можеме, но сосема е поинаку кога сам поминувате низ пожар и сакате да зборувате од сопственото искуство.  Вообичаеното искуство кажува многу работи.  Всушност, по втор пат добив рак.  Првиот пат кога бев болна имав 32 години.  Иако бев запозната, бев ужасната.  Се сеќавам на првиот ден кога отидов на мојата прва хемотерапија.  Во мене имаше гнездо, тага, тага, затоа што го знаев патот и не сакав повторно да го преминам.  Тој ден се чувствував како луѓе осудени на смрт непосредно пред егзекуцијата.  Ова чувство го имав кога лекот во крвта почна бавно да ми тече.  Во тој момент нема да се кријам, бев во солзи.

Соочени со ова страдање, невозможно е да не стоиме со најголема почит и со тоа чувство ја прашавме дали се чувствува напуштено од Бога... И покрај мојата болка, тага и скршеност со враќањето на мојата болест, не бев проколната.  Не чувствував дека Бог ме оставил или ме казнил.  По милоста Божја, брзо се навикнав на тоа.  И додека се чувствував како да ме погубуваат, во исто време мислев дека Христос ќе претвори моќен лек во вода.  Овој отров што ќе ми влезеше во крвта, да не беше  добро, Исус ќе го направеше вода.  Дотогаш тоа беше моја тага и болка, но не против Бога.
Она што ни го кажа Порфирија беше едноставно кажано.  Го забележавме и благородниот напредок што душата го постигнала преку болката, за да може да го пренесе знаењето што го стекнала на толку тежок начин и да стане мисионер на болката на своите врсници.  По ракот почнав да се барам себеси.  Читав многу за старецот Пајсиј, а и за Свети Порфириј, на кого многу му се молев, иако не го сретнав.  Свети Порфириј ми проговори во душата!  Тој ги покани луѓето на исповед и причест.  Тој рече: Деца мои, повеќето работи што нè мачат се демони. Ако го изградите вашиот однос со Бог, нема да имате ништо. Ќе бидете спасени.
Така чекор по чекор почнав да работам на себе и да кажувам дека некако грешам.  Така се крстив и станав Православен Христијанин.  Се научив себеси низ тајните.  Прибегнав кон исповед.  Човек мора да каже сè во исповед, дури и грешните мисли, без да се срами.  Дури и да ги направил најлошите злосторства на светот.  Зашто сето тоа се итрини на злобниот кој сака да не одвои од нашиот Татко.  Значи, лукавиот сака да ни даде лажни сигнали и каење за кои
ние сме наводно толку валкани што не можеме да му пријдеме на Бога.  Но Христос рече дека дошол само поради грешниците, самите грешници, блудниците и митниците, јас не дојдов поради праведниците.  Да дојдеше по праведниците, ќе одеше само кај првосвештениците и фарисеите.
Од она што го разговаравме со Порфирија, беше очигледно дека таа го добила ова искуство без да биде фрлена во депресија.  Таа не чувствуваше дека тоа е Божја казна.  Ракот и се што научи од него не ја дочека казната.  Тоа беше речиси извор на инспирација:
Го изгубивме и доживуваме толку многу болка во нашите животи.  Затоа сакам да им кажам на луѓето дека за мене ракот не е сениште што ги плаши луѓето, дека не го гледам како проклетство.  За мене, ова беше Божји благослов.  Христос знаеше дека го обожавам длабоко во мојата душа уште пред да се крстам.  Јас всушност го барав Него.  Имав добра душа и бев христијанин без да бидам христијанин.  Сепак, бев и многу грешен.  Кога бев атеист, имав два абортуси во мојата земја.  Докторите ми рекоа дека абортусот не е ништо.  Подоцна прочитав дека плодот има душа и се распаѓа.  Бев безмилосна и Бог беше милостив кон мене.  Му дозволи на ракот да сфати дека и јас можам да најдам смрт. Но, јас не сум како тебе, имам многу љубов.  Те сакам, не те малтретирам.  Сакам само да ти удри шлаканица само за да се вратиш затоа што ме остави.  Како да се вратите од карпата.  Значи дозволувам нешто што велиш дека е проклетство, болка и тага, но во реалноста тоа е осветување.  Вака конечно почувствував дека имам рак. 
Причината поради која живеам е поврзана со обидот да се исчистам од гревот.  Времето на пациентите варира со различни брзини и често го разјаснува замаглениот пејзаж кој досега го избледуваше доминантното размислување.  Она што Порфирија го научи за нејзиниот живот во однос на пред-и пост-знаењето беше лекција од прва класа за болните и здравите:
Но, прво најдов време да размислам и да донесам некои заклучоци за себе и за мојот живот.  На почетокот имав многу во мојата глава и не размислував за Бог.  Одвоив време, преку болест, да размислам зошто оживеав.  Да се ​​работи од утро до вечер?  За да има повеќе и повеќе за јадење?  Сфатив дека не е причината зошто дојдов на земјата.  Причината поради која постојам на земјата е да не грешам.  Тогаш нема причина да живеам.  Причината поради која живеам е поврзана со обидот да се исчистам од гревот.  Порфирија да биде почиста од снегот, како што вели псалмот… Тоа треба да го бараме од Бога, Тој знае само што е добро за нас, без разлика што обично бараме во молитвата.  Несреќни сме затоа што сакаме да ни се исполни волјата.  Но Бог ја нема истата волја како нашата.  Затоа што тој подобро од нас знае што бараме од него.  И така полека научив да Го оставам во Негови раце.
Господ го искористи потешкиот пат за да ме врати. Би било наивно да се верува дека по овој „среќен крај“ тие живееле подобро, а ние полошо.  Порфирија не остава во такви илузии, што им дава храброст на луѓето кои паѓаат и повторно паѓаат, односно на сите нас.  Таа ќе ни каже:
Но можеби јас лично го изгубив.  И мора нешто да се направи или направи за да се најде.  Затоа го молам Бога да ми пребие во душата, бидејќи сè на крајот е дар од Бога.  Прави што можеш и ќе сфатиш дека се останато е Божји дарови.
Рај е да го имаме Христос во нас.  Во спротивно, никогаш нема да бидеме целосни. Често оние од нас кои се крстени како деца ризикуваат да негуваме, безживотна тишина во нашата вера.  Но дојденецот по години незнаење што му го одземало здивот, кога повторно ќе го најде, се возбудува и станува учител.  Порфирија нè учи:
По милоста Божја разбирам колку го сакам целиот свет и оние кои ме вознемируваат и вознемируваат.  Ова не може да се направи без милост.  Луѓето не треба да се плашат од рак или други несреќи.  Дури и загубата на деца, колку и да беше тешка, не бевме обесхрабрени и тогаш.  Ако некој го обожува своето дете и го заборави Бога, тогаш загубата на детето може да работи за да го најдеме вистинскиот Бог што сме го заборавиле.  Пред сè, тој е Бог, ние мораме да го сакаме Христос пред се.  Тогаш сме комплетни.  Ако Го прашаме, Бог ќе не научи на Неговата волја, ќе ни каже што сака од нас.  Си велам дека имам 52 години и дека го проживеав најголемиот дел од мојот живот.  Затоа морам чекор по чекор да се борам со страстите и да станам дете на светлината.  Дете Божјо, да ни покаже каков е нашиот Отец.  Ако не сме Светители, тогаш мислиме дека сме живи и дека сме мртви.  Рај е да го имаш Христос во себе.  Во спротивно никогаш нема да бидеме комплетни.  Секогаш нешто ќе ни недостига.  И тоа потоа не води по погрешен пат.  Затоа што кога нешто ни недостасува, секогаш го бараме на погрешни места.

Софија Чаци
објавено во весникот
ПРАВОСЛАВНА ВИСТИНА 11.09.2019 г 

Comments