Три смртни случаи во една воена болница...

 Оваа приказна е напишана од зборовите на една жена хирург која ја поминала целата војна.  Сакам да раскажам за смртта на три лица кои ми се сосема непознати.  Сите овие три случки ме погодија на извонреден начин и ми помогнаа да сфатам дека патиштата на Господ се неразбирливи.

 Еднаш, еден млад војник беше донесен од бојното поле во болница.  Тој бил придружуван од поручник тешко ранет во ногата, кој побарал што поскоро да го прегледа ранетиот војник и да му помогне.  Сестрите почнаа да му ја соблекуваат облеката на војникот, а јас дојдов.  Тој беше ранет во стомакот, ги фрлив назад завоите исечени со ножици и видов неред од крв, нечистотија, искинати алишта.

 Главниот лекар дојде, погледна и рече: Тоа е тоа.  Сакавме да заминеме, но војникот наеднаш ги отвори очите и јасно рече гледајќи во мене: Умирам, извади го Крстот, тој е во горниот џеб од туниката, стави го и прекрсти го.  Името ми е Алексеј, ве молам.

 Се наведнав над него, извадив мал Крст, му го ставив на усните на и трипати гласно реков: Господи!  Прифатете ја душата на вашиот страдален и умирачки слуга Алексиј, во името на Отецот и Синот и Светиот Дух.  Амин.

 Главниот хирург, сестрите  возбудено гледаа во човекот што умира, восхитен, како мене, од посебната добрина и вера на Алексеј.  Тој се упати кон Господа со вера и надеж во Неговата милост и се чинеше како чудо во страшниот вртлог на војната.  Алексеј зеде длабок здив, ја подигна раката за да го направи Крстот, но раката падна беспомошно, а тој можеше само да каже: „Господи!  Земи ми ја душата.  Господ да ве благослови!  Господе!  Двапати воздивна и умре.

 Мачеништвото на праведникот остави силен впечаток кај сите во тоа време: војник, сè уште момче, страда од ужасни болки, сфаќајќи дека умира и го повикува името Божјо! ..

 Длабочината на оваа човечка вера долги години го осветлуваше патот што мора да се следи...

 Се сеќавам до крајот на мојот живот на уште една смрт на еден тешко ранет потполковник.  Страшно страдаше, буквално завиваше како животно, не можеше да се помири со помислата дека умира.  Неговиот плач беше исполнет со гнев, омраза кон сите живи суштества, тој хули на Бога, Богородица, светиите, наречена непрестајна темна сила.  Беше очигледно дека неговата душа е во моќта на злите духови.  И така, гледајќи го неговото страдање, се осмелив да се помолам за него.  Но, еден ден го слушнав неговиот потполно нечовечки крик: „Однесете ја!  Таа ме спречува да преминам на неа!  Надвор, надвор!...“

 И започна вистинското лудило, но јас продолжив да го повикувам Семилостивиот Спасител: Спаси ме и спаси го и дај му почивка на слугата Твој Григориј.  Беше тешко да се молам, се напнав, се концентрирав, обидувајќи се да брзам со молитва кон Бога.

 Потполковникот не се смируваше, пцуеше, оцрнуваше.  Потоа станав, отидов кај потполковникот и трипати му направив голем Крст.  И за чудо!  неговото лице доби мирен израз, очите му се затворија и како да заспа…

 И уште една смрт во иста војна.  Во нашата болница, мајор, околу педесет и пет години, умира од гангрена.

 Два дена пред неговата смрт, тој некако ми се јави и ми рече: Људмила Сергеевна!  Ми треба твојата помош, те гледам долго време, дали си верник?  Кимнав со главата.

  Еднаш отидов во црква, а потоа заминав, сè беше некако заборавено, но Бог постои.  Сакам да побарам негова прошка.  Ќе умрам,  во отсуство,сакам честичка просфора и света вода. Можеби сеуште имаш?

 „Да“, одговорив, отидов по мојата чанта и извадив парчиња, речиси трошки, од просфората што ја чував и мало шишенце од лекови, во која секогаш имаше света вода.  Тоа беше мое богатство, внимателно чувано и секогаш со мене за време на војната.

 Би сакал да се покајам за моите гревови, но како?  Јас ќе ти кажам, а ти кога ќе ме испратиш кај Господ, кажи му на свештеникот во мое име.  Може ли ова да се направи?  Не знаев дали е можно.  Но,кимнав со главата потврдно.

 Оваа необична исповед траеше околу три часа.Господ јасно го отвораше патот за покајание на страдалната душа пред нејзиното заминување во вечноста.  Нели е чудо?  Тогаш умирачот внимателно ги голтнал парчињата просфора, испил света вода од лажица и се прекрстил три пати: „Фала му на Бога, ќе умрам како човек.  Пијте уште една пијачка во црквата за Даша, Федија и … “и ја загуби свеста.

 И еден ден подоцна тој почина.  По војната, откако се сретнав со мојот духовен отец, му ја дадов исповедта на мајорот (се викаше Николај) до сите детали.  А вака ми рече тогаш свештеникот: Да, ова е навистина длабока, прониклива исповед на еден внатрешно голем човек, Господ да го прими во Своето живеалиште.  Запомни во твоите молитви твоите Николај, Дарија и Теодор, и јас секогаш ќе се сеќавам на проскомедијата , и тој читаше за Николај, како за исповедник, разрешителна молитва.



Comments