Навистина умрев тој ден....

 Мојата младост помина бучна и весела.  Имав многу пари, правев што сакам.  Но, еден ден видив чуден сон: Јасно, како во реалноста, некој Старец доаѓа до мене, ми се приближува, ме фаќа за рака и покажувајќи на часовникот што стоеше спроти мојот кревет, прашува:

- Колку е часот сега?
- Шест и пол, одговарам.
За точно три години ќе умреш.И пак Старецот прашува:
- Колку е часот Сега?
- Шест и пол.
За три години ќе умреш.  И Старецот повторно прашува:
- Колку е часот Сега?
- Половина од седум, - одговарам веќе со нервоза.
За три години ќе умреш.
Се разбудив, го запалив огнот, погледнав во часовникот.  Беше 35 минути по седум, затоа, појавата на Старецот беше само во шест и пол.  Се облеков, се јавив, наредив да се послужи самоварот.
- Што е тоа, Павел Иванович, дали се удостои да станеш толку рано денес?  рече човекот.
Да, не сакам да спијам.
Си сипав чај не пиев;  Дали ми остануваат само три години живот?  И таму е смртта.  Боже, колку е тешко и страшно.  Во 12 часот еден од моите другари дојде кај мене:
- Ја знаеш веста: се договара пикник, се собира големо друштво, ќе биде забавно!  Сакав директно да те запишам без да прашам, но потоа решив да прашам дали ќе одиш?
- Колку за човек?
- Ситници, по 50 рубли.
Ако ме пријави без да ме прашаш, ќе требаше да платиш од свои пари!“
- Како, од кога станавте Пушкин?
- Не станав Пушкин, но не сум добро.  Главата ме боли многу, немам време за пикник.
- О, сиромав!  Па, се разбира, задоволството не е задоволство за болен човек.
Тој замина наскоро.  Оттогаш, помислата на смртта не ме напушти.  Почнав да се оддалечувам од заедницата на другари, за да избегнувам секаква забава.  Сепак, не раскинав веднаш со сè.
Светот е такво чудовиште што ако нагло се свртиш, ќе се скрши.  И така постепено почнав да се ослободувам од врските на светот, стануваше полесно и полесно и, конечно, целосно се ослободив од него.  Престанав да ги посетувам повеќето мои поранешни познаници.  Оставив 2-3 благочестиви семејства, каде повремено ги посетував.
Поминаа 3 години, дојде 17 септември, незаборавен ден за мене, кој го видов на сон и Старецот.  Рано наутро заминав во манастир, се исповедав и се причестив со Светите Тајни.  По причестувањето, стојам во црквата и размислувам: ќе се срушам!  - но јас не се урнав.
Меѓутоа, зборовите на Старецот се исполнија: Навистина умрев тој ден, но умрев за светот...
                                                               Свети  Варнасуфиј  Оптински

Comments