Мојата прва ноќ на Света Гора

 Светогорски приказни на Отец Саватиј


… Кој има најголема корист од посетата на Света Гора?  Свештениците и монасите, пред сè…
Таму тие се стекнуваат со духовен набој за својата пастирска работа.  Тоа секако е добро и за мирјаните.  Оној на кого Богородица ќе му го отвори патот, ќе има и духовна корист... Ако нема волја на Пресвета Богородица, тогаш никој нема да може да ја пристигне.
Некогаш гледаш прост селски свештеник, кој има слама во брадата, бидејќи со старата облека по цел ден работи на поле, но доволно е да и кажеш молитва на небесната кралица: Пресвета Богородице, помогни да стигнам до Света Гора!" !! и веќе е таму за еден месец.
Затоа, кога ќе ме прашаат што треба да направите за да стигнете до Света Гора, јас одговарам: „Молете се на Пресвета Богородица“.

Мојата прва ноќ на Света Гора

Првпат дојдов на Света Гора во 2000 година.  Тогаш се запрашав дали е добро да се биде свештеник и основач на женски манастир.
Иако манастирот е изграден со благослов на мојот духовен отец, архимандрит Јован Крестјанкин, иако неговото основање го предвидел старецот Николај Рагозин, ме мачеа некои мисли: „Што да правам овде на Света Гора?  Дали е ова место за мене?  Можеби да оставам сè: овој женски манастир, сестрите, сите овие монахињи и да одам на Света Гора?  Дали треба да се молам таму само за да одам во машки манастир?

И еве: првата ноќ на Света Гора ... стојам во Црквата.  Три часот наутро е.  Ноќта не можев да спијам, повеќе од еден ден поминав без сон, во Црквата нема струја, горат свеќи, тече молитва.  Нема воздух, ми се врти.  Излегов и седнав на клупата.  Имаше повеќе студен, свеж воздух и можев да ја слушнам молитвата во храмот.  Ги затворив очите и почнав да се молам.
Одеднаш ги слушнав чекорите на старецот.  Беше монах, подгрбавен, одеше силно.  Дојде поблиску, седна во аголот на каменото седиште.  Не можев да го видам добро, можев само да забележам дека има бела брада и многу светло лице.  Го направи својот Крст и тивко ме праша:

- Кој си ти?

„Јеромонах“, одговарам јас.

- Колку време си монах?

- Во манастирот сум тринаесет години.

Зборуваше со голем интензитет како човек кој има моќ.  И останав без здив кога сфатив дека во овие први светогорски ноќи ќе добијам одговор на моето прашање за кое се молев долго време пред патувањето: Господ и Пресвета Богородица да ми ја откријат волјата Божја. за мојот понатамошен живот.
А монахот ми рече, како да ги знае моите мисли и моето искушение да го напуштам женскиот манастир.  Брзо и многу едноставно рече:
- Остани таму каде што живееш сега.  Не оди никаде.  И таму треба да умреш.  Ќе го носиш својот Крст до крај и ќе се спасиш.
Тивко стана и одеше полека, влечејќи ги нозете со мирни чекори.  А јас седнав и мислев дека ништо не сум го прашал, ниту сум се обидел да започнам разговор со него.  Така Господ ми ја покажа својата волја на првиот ден од мојот престој на Света Гора… 



Comments