Кој ме уверува дека Христос Воскресна

 



Кој ме уверува дека Христос Воскресна? 



 Како прво, мојата совест ме уверува во тоа.  Потоа мојот ум и мојата волја.


 Прво, мојата совест ми вели: толку многу страсти што Христос ги претрпел за доброто и спасението на луѓето не можеле да бидат наградени со ништо друго освен со Воскресение и натприродна слава.  Неискажливите страсти на Законот беа крунисани со неискажлива слава.  Ова ми дава задоволство и смиреност.


 Второ, мојот ум вели: без славната победа на Воскресението, целото дело на Синот Божји би останало во гробот, сета Негова мисија би била залудна.


 Трето, волјата ми кажува: Христовото Воскресение ме избави од колебливите двоумење меѓу доброто и злото и цврсто ме постави на патот на доброто.  И тоа ми го осветлува патот и ми дава поддршка и сила.


 Освен трите гласови кои ми сведочат одвнатре, сигурно има и други сведоци кои сведочат за тоа.


 Тие се познати жени мироносици,

 тоа се дванаесетте големи Апостоли и петстотини други маченици, кои сите Го видоа и слушнаа по Неговото Воскресение, не во сон, туку во

 реалност, и тоа не само за една минута, туку за цели четириесет денови.


 Тој огнен Савле, најголемиот еврејски прогонител на христијанството, ми сведочи, дека среде бел ден ја видел таа светлина на Воскреснатиот Господ и дека го слушнал Неговиот глас и дека ја послушал Неговата заповед.


 Павле не сакал да го негира ова сведоштво ни по триесет години, дури и кога ножот му паднал на главата во Нероновиот Рим.


 Тоа ми го потврдува свети Прокопиј, водачот на римската војска кој почна да ги истребува христијаните во земјите на Истокот, на кого Христос одеднаш му се јави жив и го сврте.  И наместо Прокопиј да коле христијани, тој доброволно се предал да биде заклан во името на Христос.


 Илјадници Христови сведоци сè уште ми сведочат во затворите, на местата на погубување низ вековите, од ерусалимските маченици до Балканот, до денес, како најмлади маченици во Москва.


 Тоа ми го потврдуваат сите праведни и добри души, кои често ги среќавам во животот и кои се радуваат кога ќе слушнат дека Христос воскреснал од мртвите.

 Ова и одговара на нивната свест, им ја вибрира душата и им го радува срцето.


 Јас земам сведоштво и од грешниците и од противниците на Христос.  Само затоа што тие како грешници и зли го отфрлаат Воскресението Христово, јас сум убеден во спротивното.


 Прашањето за однесувањето на сведоците се поставува во секој суд, па тие ја одмеруваат вредноста на нивното сведочење.  Кога трезвените, чисти и свети сведоци тврдат дека знаат дека Христос Воскресна, со задоволство го прифаќам нивното сведоштво како вистинито.


 Но, кога нечистите, неправедните и несвесните го отфрлаат Христовото Воскресение, тие го зајакнуваат сведоштвото на првото и уште повеќе ми ја потврдуваат вистината за Воскресението на мојот Господ.


 Ако го отфрлат тоа што го отфрлаат, тоа е од злоба, а не од знаење.


 Многу народи и племиња сè уште ме убедуваат дека само верата во Христовото Воскресение ги донесе од дивата состојба до просветлување, од ропство до слобода, од калта на неморалот и темнината до светлината на Божјите деца.


 А Воскресението на нашиот народ сведочи за Христовото Воскресение.

 Дури и зборот „Воскресение“ од мртвите го потврдува очигледното.


 Затоа што без Христовото Воскресение немаше да има зборови на човечките јазици.


 Кога Павле првпат го изговорил овој збор во цивилизираната Атина, Атињаните биле изненадени и вознемирени.


 И така, чеда Божји, и јас ве поздравувам.


 Христос навистина воскресна


Свети Николај Велимировиќ

Comments