Вљубен во вечноста


 

Вљубен во вечноста


 Темнината веќе полека добива предност на небото над градот.  По уште еден работен ден го полнам станот со мирис на кафе и излегувам на тераса.  Погледот се губи во далечината на градот пред мене, мојот омилен град, кој од мене ги извлекува најубавите и најлошите особини, во мене ги буди најубавите спомени, носи радост и ја продлабочува болката.  Целиот мој живот е направен од тој контраст.  Силна емоција, екстремна, никогаш средна.  Се чувствувам уморно.  Тоа не е физички замор затоа што работата во манастирот толку ме исполнува што на крајот од денот сум полн со енергија како денот штотуку да започнал.  Ова е заморот од животните турбуленции во текот на ова лето, болката поради сето изгубено и немирот поради сето она што ме очекува во наредниот период.  Во тие денови нешто ми кажа дека нема да можам да издржам.  Тогаш тој ден го донесов во станот веројатно највредниот подарок што некогаш сум го добил - ливче со слика од гробот на Света Ксенија од Санкт Петербург.  Го ставив до иконата што ми ја подари другарката пред неколку недели, а од солзи едвај ја гледам полицата со иконите во собата.  Ништо, морам да издржам!


 Света Ксенија веќе неколку пати ми го спаси животот.  Можеби не ми го спаси животот минатото лето, но го направи.  Којзнае колку долго ќе траеше мојата војна со Бога, да не ја исплакав мојата беспомошност пред нејзината икона.  Таа ме спасуваше од самоубиство, алкохолизам или лудило неколку месеци потоа, кога повторно паднав под товарот на животните околности.  Што е човекот кога ќе ја изгуби смислата?  Школка која непрестајно се движи од куќата до обложувалница, талка низ градот и бара начин да ја убие тагата со пороци, дружење, иронија, игри... И тогаш нејзината икона повторно блесна и ми го покажа патот за борба за кој јас, само мислев дека го изгубив.  Таа ми го покажа патот до вистинската Љубов од која никогаш не скршнав.


 Мојот однос со Црквата е односот помеѓу блудниот син и таткото од Евангелската приказна.  Единствено е што овој блуден син не си оди еднаш, туку му се случило многу пати.  Секој пат го пречекуваа сè поубаво.  Од сите негови талкања низ светот, овој расипнички син донесе дома нова, продлабочена тага, тешки приказни и судбини на другите што ги сретнал на тие патувања.  Како што му стануваше потешко и потешко, татко му секој пат стануваше подобар за него.  Овој пат таткото во својата милост ги надмина сите досегашни случаи, а блудниот син ќе требаше да даде се од себе за да се одмазди.


 Моите разделби од Црквата еднаш беа помогнати од страна, а јас сам ги режирав.  Искрено настрадав кога претходно ми предложија дека сум непожелен во градската црква во која одев додека уште како дете му се молев на Бога вечер да победиме фудбал.  И кој знае што ќе се случеше ако таа топла августовска ноќ минатото лето, откако плачев кај Света Ксенија и ја замолив да ми го покаже патот затоа што не го гледам, не се сретнав во градот со свештеник што го познавам од претходно и побара  во недела да одам со него на Литургија.  Тогаш, во екот на мојот животен хаос, не можев да замислам дека една година подоцна, од олтарот на малата Црква Света Петка, ќе ги гледам сите мои омилени луѓе на Литургијата, додека чадот од кадилницата ме исполнува со темјан и ја комплетира херувимската песна.


 Тогаш не можев да замислам дека следната година ќе ми донесе нови загуби, кои не можев ни да ги замислам во најмрачните предвидувања.  Во исто време ја добив најубавата благодат што може да ја добие блудниот син.  И јас успешно го преживеав тој налет, но последиците не се мали, а се поголеми се шансите да ме проголта тагата која се таложи во мене и ме јаде како термитите од цртаниот филм.  И кој знае што ќе се случеше да не бев среќен тој ден со подарок кој ме потсетува на се и ме обврзува да не се откажувам.  За мене тој ден јасно претставуваше најава за нови животни борби.  Додека сум во манастирот и благодарам на монахињата која ми подари ливче од гробот на Света Ксенија, ме охрабруваат нејзините зборови „Света Ксенија ќе помогне, само кога искрено ќе и се молите.  Јас верувам во тоа!''  Го знам тоа многу добро.


 И тој ден додека пиев кафе на тераса, како да ми падна сето страдање на овој свет.  Ме обзема неподнослива тага, мојот стар познаник и најверниот сопатник во животот.  Тоа лето ја изгубив куќата во која пораснав, мојата соба каде што ноќе се вртеа грамофони, која памети повеќе луѓе отколку некои автобуски постојки, дворот каде што трчав по топката, излезот до реката каде што се возев на дрвен сплав. Тагата е зголемена со помислата на остатоците од моето скршено семејство.  Болката што станаа некои од нив и претчувството дека наскоро ќе останам без нив.  Тага за личноста на која и го посветив животот, која одамна ја немам видено и само понекогаш слушам каде е и што и се случува.  Тага за пријателите кои повеќе или помалку успешно ги водат своите борби.


 И овојпат, нежниот поглед на омилената Светителка ме упатува на Оној што ги победи сите маки и болки.  Признавам дека ја сакам тагата, бидејќи таа секогаш ме носи кај Него.  Сите мои животни порази само ме приближуваа до Него.  Секое искушение ја засилуваше Љубовта.  Христос го соединува во себе сето она што сум го изгубил во текот на мојот живот.  Само кога сум со Него, сигурен сум и само со Него ништо не ми недостига.


 Јас припаѓам на луѓето кои се емотивно врзани за се, и за места и за луѓе.  Секоја разделба и загуба ми е тешка.  Не поднесувам да бидам одделен од луѓето што ги сакам, а местата, градовите, возовите само ја зајакнуваат мојата приврзаност кон луѓе и настани, од кои имав многу во животот.  Долго време мислев дека немам страв од ништо, а потоа го сфатив мојот најголем страв.  Тоа е страв од разделба, а всушност, кога копате подлабоко, тоа е страв од минливост.  Затоа сум толку заљубен во Вечноста.  Затоа што таа ја надминува секоја минливост.  Во него се обединува сè што изгубив, таа не прави ниту еден човек далеку од мене.  „Каде што разликите секогаш молчат“, како што убаво кажа Лаза Костиќ.  Каде што Љубовта е чиста, непобедена од суета, љубомора, каде што нема страдање и плачење, каде што нема повеќе грешки поради кои подоцна тешко страдаме.  А средбата со Вечноста е единствениот Тој – Христос.  Неговата личност ја надмина секоја разлика.  Неговата победа блеска над сите мои порази.  Со него го губам чувството дека немам ништо - затоа што со Него имам се.  Со Него го губам чувството на осаменост – затоа што Тој ги надминува сите човечки односи, километри, граници... Неговиот поглед е мојата единствена утеха на овој свет, победникот над минливоста, повторното обединување на сите разведени.  Нема пораз на нашиот живот што Тој нема да го поправи, и нема загуба што Вечноста нема да ни се врати.


 Сите ние сме скитници на овој свет.  Прашање е само начинот и моментот во кој ќе го сфатиме тоа.  Единственото нешто што можеме да направиме како скитници и минувачи е да им оставиме на другите скитници подобри услови за патување, кои неминовно завршуваме на истото место.  Таквата помош на скитниците кои доаѓаат по нас може да биде материјална или духовна.  Некои им ги оставаат домаќинствата на своите наследници, за ништо да не им недостига и да си го живеат животот чесно и чесно, работејќи на својот имот, кој подоцна ќе им го препуштат на оние кои се зад себе.  Некои оставаат духовно наследство, совети и патокази како да се помине овој живот и да се достигне целта.  Ниту јас не добив.  Затоа сега се обидувам да ги поправам грешките на оние пред мене и се обидувам да оставам нешто на човештвото.  Како професионален губитник, стремежот кон материјалните работи би бил пораз за мене уште пред да започне борбата.  Се помирив со својата залутана судбина и во тоа ја гледам својата предност.  Низ моите талкања и талкања ја имам поддршката од оние чии талкања ми се водич.  Таа ми покажа како поразот да го претворам во победа.  Ќе се трудам да го следам нејзиниот пример, а моите скромни способности ќе ги надоместам со бескрајна доверба во Оној што досега беспрекорно ми го водеше животот, секогаш кога не скршнав од Патот.  Да бидам со Христос повеќе не е прашање на мој избор.  Тој е мојата егзистенцијална потреба, животот со Него е мојот начин на живот и довербата во Него е единствената гаранција за мојот опстанок.

Comments